۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۳۴۱۴۳
شیخ الازهر در کنفرانس مبارزه با تروریسم:

تروریست‌ها به دنبال تجزیه طایفه‌ای کشورهای اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر، در سخنانی در کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با تروریسم» گفت: تجزیه کشورهای اسلامی هدف تروریسم و فرقه‌گرایی در منطقه است.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم از روزگذشته با حضور 700 دانشمند اسلامی و مسیحی به نمایندگی از 120 کشور جهان در قاهره آغاز به کار کرد.


احمد الطیب شیخ الازهر ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: تروریسم و فرقه‌گرایی که در منطقه رواج پیدا کرده است، هدفی جز تجزیه کشورهای مسلمان، در راستای منافع کشورهای خارجی ندارد.


شیخ الازهر تصریح کرد: گروه‌های تروریستی تلاش دارند برداشت‌های ناصحیح خود از اسلام را بر همگان تحمیل کنند و با نگرش نادرستی که نسبت به دستورات اسلام دارند، دیگران را به اعدام محکوم می‌کنند که این امر پذیرفتنی نیست.


احمد الطیب ادامه داد: ما با تروریسم و افراط گرایی به هر شکلی مقابله می‌کنیم و چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، ما را از قضیه اول امت اسلام یعنی فلسطین و مسجد الأقصی غافل نخواهد کرد، چرا که جز با حل ریشه‌ای و عادلانه مسأله فلسطین، صلحی در دنیا وجود ندارد و الأزهر قصد دارد کنفرانس بعدی خود که به زودی برگزار می‌شود را به پیروزی فلسطین و مسجدالأقصی اختصاص دهد.


کنفرانس دو روزه مبارزه با تروریسم در قاهره، قرار است به بررسی راه‌های جلوگیری از گسترش افراط ‌گرایی و طایفه گرایی بپردازد و علمای دینی و مذهبی سراسر جهان، نظرات و پیشنهادات خود را برای مقابله با این پدیده ارائه خواهند کرد./994/د102/ک

ارسال نظرات