۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۵۵۳۳

مراسم اربعین حسینی در ترکمنستان

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجد حضرت فاطمة الزهرا(س) عشق‏‌آباد با حضور سفیر کشورمان، ایرانیان مقیم و کارکنان محلی نهادهای ایرانی برگزار شد.
ترکمنستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در مسجد حضرت فاطمة الزهرا(س) در عشق‏‌آباد پایتخت ترکمنستان با حضور سفیر کشورمان و ایرانیان مقیم عشق‏‌آباد و کارکنان محلی نهادهای ایرانی برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد.

سپس سفیر ایران در عشق‏‌آباد در سخنانی ضمن تسلیت این ایام گوشه‌‏هایی از تاریخ عاشورای حسینی و اتفاقات پس از واقعه عاشورا را تشریح کرد.

«سیدمحمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در ترکمنستان طی سخنانی در مراسم عزاداری اربعین حسینی، ضمن تبیین آرمان و فلسفه انقلاب و نهضت حسینی تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) برای اصلاح دین و جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام و قرآن انقلاب کرد و شهید شد.

سفیر کشورمان با اشاره به تیزهوشی و دور اندیشی حضرت امام حسین(ع)  تأکید کرد: حضرت امام حسین(ع) نه فقط برای یک مقطع زمانی بلکه برای ما آیندگان نیز انقلاب کرد.

در ادامه مراسم ایرانیان ولایت‌مدار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین با قرائت شعر در وصف حضرت امام حسین(ع)، سینه‌زنی، نوحه‌خوانی و زنجیر زنی به سوگواری اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

 امشب نیز قرار است مراسم عمومی اربعین حسینی در محل مسجد امام رضا(ع) در عشق‌‏آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور پرشور مردم محلی، شیفتگان ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین ایرانیان مقیم عشق‌‏آباد برگزار شود./982/د102/ک 

ارسال نظرات