۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۵۷۴
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

شیعیان بحرین موافق اقدامات تروریستی نیستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار گسترش نهضت امام حسین و احیا قیام کربلا در همه جهان شد.
حجت الاسلام شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر دراز به تفسیر زیارت اربعین امام حسین (ع) پرداخت و گفت: زیارت امام حسین (ع) باید به طهارت بدن و عارف به جایگاه این امام همام انجام شود. اگر زیارت سید الشهدا (ع) همراه با عقیده باشد از تاثیر گذاری بسیاری برخوردار خواهد بود.


وی مشارکت شیعیان در مراسم اربعین حسینی در کربلا را چشمگیر خواند و خاطرنشان ساخت: مردم بسیار در راه امام حسین (ع) از جان و مال خود می‎گذرند که بتوانند این امام همام را زیارت و یا به زائران آن خدمت کنند.


این عالم بحرینی خواستار گسترش مراسمات اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان شد و اظهار داشت: میلیون‎ها انسان برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا رهسپار می‎شوند. این گردهمایی مذهبی باید هر ساله با قوت برگزار شود.


وی ادامه داد: مسلمانان در هر کشوری همانند آمریکا، چین، مغرب، هند، پاکستان و.... باید مراسماتی را برای زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) برگزار کنند. گسترش مراسمات عزای حسینی در سراسر جهان سبب آشنایی مردم جهان با سید الشهدا (ع) می‎شود.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را بسیار نیکو و مستحب‎ موکد دانست و ادامه داد: مسؤولان عتبات امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم (ع) با توجه به رهنمودهای مرجعیت، امکانات رفاهی لازم را برای زائران کربلا فراهم سازند.


ریختن خون انسان‎های بی‎گناه حرام است


حجت الاسلام شیخ سلمان در بخش دیگر سخنان خود  به انفجارات چند روز گذشته کرزکان و دمستان اشاره کرد و بیان داشت: ریختن خون انسان‎ها از هر طایفه و یا قومی مورد مذمت و نکوهش جمعیت الوفاق اسلامی بحرین است.


وی ادامه داد: کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی و یکی از اهالی شهر کرزکان در مناطق دمستان و کرزکان اقدامی غیر انسانی و تروریستی است. این گونه اقدامات حرام است و هر یک از معارضان و نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه باید نسبت به جان و مال همدیگر احترام بگذارند.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین بر اهداف انقلاب مردم این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: انقلابیان بحرینی خواستار اصلاحات و توزیع عادلانه ثروت‎های ملی این کشور هستند. بازداشت هزاران انقلابی و کشتار آنان بر خلاف انسانیت و قوانین حقوق بشری است.


وی خواستار تشکیل گروه برای مقابله حوادث مشابه کرزکان و دمستان شد و بیان داشت: گروهی با هدف تحقیق در حوادث کرزکان و دمستان و همچنین مقابله با چنین حوادثی باید تشکیل شود.


شیعه واقعی عضو هیچ جریان تروریستی نیست


حجت الاسلام شیخ سلمان در ادامه سخنان خود به موضع جمعیت الوفاق اسلامی بحرین نسبت به داعش اشاره کرد و گفت: موضع جمعیت الوفاق اسلامی بحرین نسبت به جریان‎های تکفیری با هر نام و نشانی کاملا آشکار است. شیعه واقعی به هیچ جریان تکفیری وابسته نیست و اقدامات آنان را نیز به شدت محکوم می‎کند.


وی خواستار مقابله با افکار و اقدامات جریان‎های تروریستی همانند داعش شد و بیان داشت: اقدامات کنونی برای مقابله با تروریست‎ها ناکافی است و باید برنامه و عملیات‎های بیشتر علیه آنان صورت گیرد./994/
ب901/ک

ارسال نظرات