۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۷۱۱
استاد دانشگاه المنصورة مصر:

تحرک تروریست‌ها در فضای مجازی زنگ خطری برای همه کشورها است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه المنصورة مصر با محکوم کردن اقدامات تروریست‎ها بیان داشت که تحرک تروریست‌ها در فضای مجازی و اینترنتی همه کشورهای دنیا را با خطر مواجه می‌کند.
داعش


به گزارش خبرگزاری رسا، اسماء الجیوشی استاد دانشگاه المنصورة مصر، امروز در همایش مبارزه با تروریست که در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، اقدامات جریان‎های تروریستی را محکوم کرد و بیان داشت: جریان‎های تروریستی با نفوذ در شبکه اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر درپی جذب نیرو برای انجام اعمال شنیع خود در کشورهای اسلامی هستند.


وی نفوذ تروریست‎ها به شبکه اجتماعی را خطری جدی برای بشریت خواند و اظهار داشت: اعضای جریان‎های تروریستی با استفاده از تکنولوژی‎های روز ارتباط جمعی، در کمین جوانان و درپی به دام انداختن آنان هستند.


اسماء الجیوشی افزود: اعضای جریان‎های تروریستی در مراحل اولیه سعی در ارتباط با جوانان را دارند و در مراحل بعدی با ارسال شبهات دینی به شست و شوی مغزی آنان می‎پردازند.


استاد دانشگاه المنصورة مصر از مسؤولان مصری و کشورهای عربی خواست که با نظارت بر شبکه‎های اجتماعی و پاسخ‎گویی به شبهات جوانان را از دام‎های جریان‎های تروریستی نجات دهند.


گفتنی است که لیو جیه یی، نماینده چین در سازمان ملل طی سخنانی در این سازمان خواستار سرکوب تروریسم و افراط گرایی شد و گفت: جامعه جهانی باید تدابیری قوی در برابر فعالیت های تروریستی اینترنتی که بسترجدید این فعالیت ها بوده و پیامدهای بسیار وخیمی داشته، اتخاذ کند.


وی افزود: پدیده های جدیدی مانند افزایش سریع فعالیت های افراطی، آموزش تروریست ها، سوء استفاده از شبکه اینترنت توسط تروریست ها، جهانی شدن جذب سرمایه و اعضا از سوی سازمان های تروریستی، جوان تر شدن میانگین سنی تروریست‌ها و اطلاعاتی شدن روش ها، موجب وخامت اوضاع در برابر جامعه جهانی شده است./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات