۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۳۵۷۲۱

افزایش بی‎سابقه بی‎خانمان‎های اروپایی در آستانه زمستان

خبرگزاری رسا ـ در حالی که دمای هوا در قاره اروپا در 28 کشور این قاره به زیر صفر رسیده و فصل زمستان نیز از راه می‎رسد رسانه‎های خبری از شمار قابل توجه بی‎خانمان‎های اروپایی ابراز نگرانی کردند.
بي خانمان هاي اروپايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که دمای هوا در قاره اروپا در 28 کشور این قاره به زیر صفر رسیده و فصل زمستان نیز از راه می‎رسد رسانه‎های خبری از شمار قابل توجه بی‎خانمان‎های اروپایی ابراز نگرانی کردند.
 
گزارش های خبری نشان می دهند که هزاران نفر در بروکسل، مقر اتحادیه اروپایی و پایتخت سایر اعضای این اتحادیه بی خانمان بوده و شب را در خیابان ها به روز می رسانند.  
 
لیونل پلاسچارت، بی خانمان 41 ساله بلژیکی در این ارتباط می گوید: در فصل زمستان بسیار مشکل است که جایی برای خواب پیدا کرد.
 
بی خانمان های اروپایی در آستانه زمستان با کاهش امید به زندگی، بیماری، تبعیض، بی توجهی و عدم دسترسی به خدمات و مزایای عمومی دست به گریبان هستند.
 
طبق آخرین آمارهای اعلام شده به وسیله کمیسیون اروپایی، حدود 4 میلیون نفر در سراسر اتحادیه اروپایی بی خانمان هستند؛ این در حالی است که سازمان های خیریه اعتقاد دارند که تعداد بی خانمان های اروپایی بسیار بیش از این آمار است.
 
سازمان هایی مانند صلیب سرخ جهانی وارد عمل شده اند تا به شهروندانی که از سوی دولت ها و سازمان های عضو اتحادیه اروپا نادیده گرفته می شوند کمک کنند.
 
داوطلبان عضو کمپین های مبارزه با فقر در اروپا اعتقاد دارند که تعداد افراد بی خانمان در اتحادیه اروپا به سطح بحرانی رسیده و اگر اقدامات ریشه ای صورت نگیرد ممکن است روز به روز بر تعداد چنین افرادی افزوده شود.
 
بسیاری از کشورهای اروپایی از اوایل سال 2008 میلادی وارد بحران مالی شده و در نتیجه مجبور به اتخاذ سیاست های ریاضتی و اصلاحات اقتصادی شدند، اصلاحاتی که کاهش هزینه های عمومی دولت و در نتیجه نارضایتی عمومی و فقر را در این کشورها به همراه داشت./990/ب903/ک
 
 
ارسال نظرات