۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۳۶۰۹۱
به منظور ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا:

ونزوئلا خواستار افزایش روابط با روسیه است

خبرگزاری رسا ـ دولت ونزوئلا به منظور ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا و در پاسخ به اقدامات این کشور در تلاش است روابط و همکاری‌های خود با سایر کشورها از جمله روسیه را افزایش دهد.
ونزوئلا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز دوشنبه طی جلسه‌ای با «دیمیتری روگوزین» معاون نخست وزیر روسیه در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا اعلام کرد که دولت ونزوئلا قصد دارد به منظور مقابله با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه خود با سایر کشورهای دوست و همراه از جمله روسیه روابط گسترده‌تری داشته باشد.

 

«رامیرز» در ادامه افزود: ونزوئلا کشوری مستقل است و قصد دارد روابط خود با تمامی کشورهای دنیا را افزایش دهد.

 

وی در مصاحبه‌ای پیش از آغاز جلسه خود با «روگوزین» تأکید کرد: پاسخ ما به آمریکا افزایش روابطمان با روسیه و سایر کشورها مانند چین است، ما این‌گونه و با نگرشی چندقطبی با تحریم‌ها مقابله می‌کنیم.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که افزایش اتحاد و روابط بین بلوک‌های منطقه‌ای از جمله اتحاد بولیواری بین ملت‌های آمریکای جنوبی(آلبا)، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی(اوناسور) و جوامع کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) نیز در این مسئله می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

این سخنان «رامیرز» در حالی بود که از سویی دیگر هزاران ونزوئلایی در اعتراض به سیاست‌های امپریالیستی آمریکا و اقدامات مداخله جویانه‌اش در امور داخلی سایر کشورها به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

 

کنگره آمریکا چندی پیش تحریم‌هایی را علیه برخی از مقامات ارشد دولت ونزوئلا تصویب کرده بود که بر اساس آن اعطای ویزا به این افراد ممنوع و اموال آن‌ها نیز مسدود شده است.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا در جای دیگری از سخنانش تصریح کرد که جلسه مذکور با روسیه با هدف افزایش روابط در زمینه‌هایی چون انرژی، اقتصادی و نظامی می‌باشد.

 

طی این جلسه افراد دیگری ازجمله «کالیکسو اورتگا» معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا برای اروپا، «آسدروبال چاوز» وزیر نفت و معادن، «ریکاردو مولینا» وزیر مسکن به همراه چند تن دیگر از اعضای هیئت دولت ونزوئلا حضور داشتند.

 

به گفته «رامیرز» حاصل روابط دوجانبه جمهوری بولیواری ونزوئلا با روسیه تاکنون اجرای تعداد زیادی طرح و پروژه در زمینه‌های گوناگون از قبیل مسکن، آموزش، نفت، انرژی و نظامی است./982/د102/ک

ارسال نظرات