۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۱۲۵
دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر:

تشکیل کارگروه علمی در دانشگاه الازهر مصر برای مبارزه با اندیشه‌های تکفیری

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تکفیری و تروریستی بیان داشت که کارگروه علمی برای مبارزه با افکار جریان‎های تکفیری و تروریستی در دانشگاه الازهر آغاز به کار کرد.
محي الدين عفيفي، دبيرکل جمعيت البحوث اسلامي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محی الدین عفیفی، دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر، امروز طی پیامی اعلام کرد که کارگروه علمی برای مبارزه با افکار جریان‎های تکفیری و تروریستی در دانشگاه الازهر امروز آغاز به کار کرد.

 

وی با اشاره به جنایت‎های جریان‎های تکفیری و تروریستی در کشورهای منطقه بیان داشت: تروریست‎ها امنیت و ثبات را در کشورهای عربی و اسلامی از بین برده‎اند.

 

دبیرکل جمعیت البحوث اسلامی مصر جوانان را هدف اصلی شبهات جریان‎های تکفیری دانست و بیان داشت که با آغاز فعالیت کارگروه علمی مبارزه با افکار جریان‎های تکفیری و تروریستی در دانشگاه الازهر مصر بسیاری از شبهاتی که از سوی این جریان‎های انحرافی منتشر می‎شود جواب داده می‎شود.

 

وی افزود: نجات جوانان از افتادن در شبهات تکفیری‎ها و خنثی سازی حیله و نیرنگ‎های آنان از اهداف اصلی راه اندازی کارگروه علمی مبارزه با افکار جریان‎های تکفیری و تروریستی در دانشگاه الازهر مصر است.

 

جریان تروریستی داعش کافر نیستند

 

محی الدین عفیفی روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحیاة، گفت: داعش و دیگر گروه های پیرو آن شهادت می دهند که "لا اله الا الله" و همین نشانه اصلی ایمان است هر چند که انسان مرتکب خطاها و گناهان کبیره شود.

 

وی افزود: بیانیه الازهر که در آن تکفیر داعش را رد کرده است بر پایه مذهب اشعری گری است که می گوید ایمان اصل و عمل فرع است و الازهر پیرو این مذهب است.

 

این عالم اهل سنت تصریح کرد: الازهر بر این باور است که ایمان مبتنی بر باور قلبی است به این معنا که انسان به ملائکه و کتاب ها و رسولان خداوند ایمان آورد؛ بنابراین هر گروهی که شهادت دهد که "لا اله الا الله" و در عین حال مرتکب گناهان کبیره شود از حوزه اسلام خارج نمی شود.

 

گفتنی است دانشگاه الازهر مصر با برپایی همایش و کنفرانس‎های بین المللی بسیاری درپی مبارزه با افکار انحرافی جریان‎های تکفیری و تروریستی در کشورهای منطقه است. این دانشگاه همچنین با برگزاری کلاس‎های متعدد برای جوانان، درصدد نجات آنان از شبهات تکفیری‎هاست./994/ب901/ک

ارسال نظرات