۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۵۷۸
مفتی سابق مصر:

دانشمند مراکشی محل دقیق یأجوج و مأجوج را مشخص کرده است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مصر اعلام کرد که مطالعات فضایی، فرضیه شریف الادریسی، جغرافیدان مراکشی در مورد محل دقیق قوم یأجوج و مأجوج را تأیید می‌کند.
شيخ علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه، مفتی سابق مصر، در گفت‌و‌گو با یک شبکه خصوصی تلویزیون مصر اعلام کرد: همانگونه که شریف الادریسی، جغرافیدان و گیاه‌شناس مراکشی اهل شهر سبته 10 قرن پیش اعلام کرد، محل دقیق یأجوج و مأجوج در ارمنستان فعلی است.

 

به گفته علی جمعه، شریف الادریسی در سال‌ 1100 میلادی کتابی منتشر کرد که بر اساس آن حدود صد دانشمند مسلمان بر اساس آیات قرآن به جستجوی محل زندانی‌شدن یأجوج و مأجوج پرداختند.

 

نتایج ارائه شده توسط جغرافیدان مراکشی قرن دهم با نتایج تحقیقات انجام شده از طریق مشاهدات ماهواره‌ای مطابقت دارند و نشان می‌دهند که یأجوج و مأجوج در رشته‌ کوه‌های ارمنستان استقرار داشته‌اند.

 

قرآن کریم در سوره کهف و نیز انجیل و تورات از یأجوج و مأجوج یاد کرده‌اند. آنها قومی بسیار خشن و قدرتمند بودند که همسایگان خود را مورد تهاجم قرارداده و مرتکب همه نوع گناه می‌شوند. براساس قرآن، قربانیان این قوم به پادشاهی عادل به نام ذوالقرنین توسل می‌جویند.

 

این شخصیت مهم که سوره کهف(آیه 94) «قَالُوا یَا ذَا الْقَرْنَیْنِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَکَ خَرْجًا عَلَى أَن تَجْعَلَ بَیْنَنَا وَبَیْنَهُمْ سَدًّا: گفتند اى ذوالقرنین یاجوج و ماجوج سخت در زمین فساد می‌‏کنند آیا [ممکن است] مالى در اختیار تو قرار دهیم تا میان ما و آنان سدى قرار دهى» از او یاد کرده، موفق می‌شود که یأجوج و مأجوج را به بند بکشد. ذوالقرنین سدی فولادین در مقابل قوم یأجوج و مأجوج می‌کشد تا از حملات آنها به مردمانی که در غرب زندگی می‌کردند، جلوگیری کند.

 

قرآن همچنین در سوره انبیاء(آیه 96) «حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُم مِّن کُلِّ حَدَبٍ یَنسِلُونَ: تا وقتى که یاجوج و ماجوج [راهشان] گشوده شود و آنها از هر پشته‏‌اى بتازند»، می‌فرماید که زندانی‌شدن یأجوج و مأجوج موقتی بوده و آن‌ها از حصار خود خارج شده و در آخرالزمان دوباره به کشتار و ویرانی دست خواهند زد./994/د101/ک

ارسال نظرات