۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۵۹۴

برگزاری گردهمایی حمایت از حجاب در نیوزیلند

خبرگزاری رسا ـ مردم شهر «آکلند» نیوزیلند امروز، ۲۸ آذر، گردهم می‌آیند تا حمایت خود را از بانوان مسلمان با میزبانی برنامه‌ای با موضوع حجاب، اعلام کنند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم نیوزیلند در اعلام همبستگی با جامعه مسلمانان این کشور که ممکن است به خاطر حادثه گروگانگیری در استرالیا با مشکلاتی مواجه شوند، ضمن حمایت از مسلمانان به ویژه بانوان محجبه، امروز همه بانوان را به گذاشتن حجاب ترغیب می‌کنند.


جان مکدانلد، بنیانگذار گروه تغییر اجتماعی آکلند که مسئول برگزاری این برنامه است، می‌گوید: «ما می‌خواهیم در کنار بانوان مسلمانی که ممکن است به خاطر وقایع سیدنی احساس نگرانی کنند، بایستیم. نیوزیلند جامعه‌ای چندفرهنگی دارد و ما نشان می‌دهیم که بدون اختلاف می‌توانیم در کنار هم زندگی کنیم».


در این برنامه که «روسری‌هایی در باد» نام دارد، بانوان تشویق می‌شوند که به نشانه همبستگی با مسلمانان ملبس به حجاب اسلامی شوند.


یادآور می‌شود، هفته گذشته بار دیگر یک اقدام تروریستی با هدف بدنام کردن اسلام و مسلمانان این بار در شهر سیدنی استرالیا به وقوع پیوست و تروریست‌ها در یک رستوران عده‌ای از شهروندان را به گروگان گرفتند که با دخالت پلیس به این گروگان‌گیری خاتمه داده شد.


پس از وقوع این حادثه، کمپینی با موضوع «همراهیت می‌کنم» (illridewithyou#) نیز در رسانه‌های اجتماعی به راه افتاد که با هدف همراهی با بانوان محجبه به ویژه در استرالیا به منظور حمایت از آنان در برابر خطرات احتمالی راه‌اندازی و به سرعت به یک کمپین پرطرفدار تبدیل شد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات