۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۳۷۵۰۲
یکی از علمای بحرین:

مردم بحرین اجازه گسترش ناامنی در این کشور نمی‎دهند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین خواستار حل بحران این کشور شد و بیان داشت که مردم بحرین اجازه نمی‎دهند ناامنی در این کشور گسترش یابد.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز برگزار شد، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به همه مسیحیان جهان تبریک گفت و بیان داشت: قرآن کریم ولادت حضرت عیسی (ع) را در سوره حضرت مریم و سوره آل عمران به خوبی و با تفصیل بیان کرده است.


وی حضرت عیسی (ع) را رسول رحمت و مهربانی خواند و اظهار داشت: حضرت عیسی بن مریم (ع) با هرگونه اقدامات تروریستی، رعب و وحشت، یأس و ناامیدی مخالف بود و به مبارزه با آن می‎پرداخت.


این عالم بحرینی افزود: سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) باید موجب گسترش مهربانی، همگرایی، وحدت و تسامح بین انسان‎های جهان شود.


وی در بخشی دیگر سخنان خود با اشاره به آیه 58 سوره احزاب هرگونه آذار و اذیت انسان مؤمن را حرام خواند و اظهار داشت: انسان‎ها به هر شکلی مومنی را مورد آذار و اذیت قرار دهد به گناه بزرگی مبتلا شده است.


آیت الله الغریفی خواستار گسترش امنیت و ثبات در کشورهای منطقه به ویژه بحرین شد و خاطرنشان ساخت: مردم بحرین در خاک این کشور به دنیا آمده‎اند و به این سرزمین عشق می‎ورزند بنابراین به طور قطع اجازه نمی‎دهند که ناامنی و بی‎ثباتی در این کشور حاکم شود.


وی ادامه داد: کشته شدن انسان‎های بی‎گناه، مجروح و معلول شدن معارضان مورد مذمت و نکوهش مردم بحرین است. ما نمی‎خواهیم که انسانی در بحرین کشته، مجروح، معلول، زندانی، شکنجه یا مورد تبعیض نژادی و طایفه‎ای قرار گیرد.


این عالم بحرینی تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه عوامل بحران و ناامنی در بحرین را اقدامات معارضان در این کشور می‎داند به همین علت به سرکوب شدید آنان می‎پردازد. مردم بحرین با حضور چشمگیر خود در تظاهرات و تحصن‎ها به مردم جهان نشان دادند که تفکرات و سیاست رژیم آل‎خلیفه غلط است و آنان با سیاه نمایی درصدد پیش برد حکومت ظالمانه خود هستند.


وی تنها راه خروج بحرین از بحران را گفت‎وگوی حقیقی معارضان با حکومت آل‎خلیفه دانست و گفت: رمز موفقیت در گفت‎وگوهای ملی به دور بودن آن از هر گونه حیله و نیرنگ است. ادامه قلع و قمع مردم با گفت‎وگوهای ملی در تعارض قرار دارد./994/ب901/د

ارسال نظرات