۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۳۷۶۵۸
در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست؛

کارتر: تحریم‌‌ها همیشه غیرسازنده هستند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن پست نوشت: "جیمی کارتر" معتقد است تحریم‌‌های اقتصادی به جای آن که به مقامات لطمه بزند، زندگی مردم آن کشورها را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.
کارتر

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن پست امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "جیمی کارتر"، سی و نهمین رییس جمهور آمریکا نوشت اولین واکنشی که برای تلافی اقدام کره شمالی در هک شبکه رایانه ای شرکت سونی پیکچرز به فکر ما می‌رسد، تشدید تحریم ها است.

 

کارتر نوشت: در سفرهایش به کشورهایی که در تحریم به سر می برند، متوجه شده است که تا چه حد این راهبرد برای مردم که هیچ چیزی در مورد اختلافات بین المللی نمی دانند، ظالمانه است.

 

وی در ادامه نوشت در سفر به کوبا خانه برادران کاسترو و برخی دیگر از مقامات بلند پایه این کشور را دیده است و کاملا مشهود بود که وضع زندگی آنها تحت تاثیر تحریم ها قرار نگرفته است.

 

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه این مقاله نوشت آمریکا 64 سال پیش کره شمالی را تحریم کرد و تلاش کرد با تشدید آن به اقتصاد این کشور لطمه بزند.

 

وی افزود در سفر به پیونگ یانگ، مقامات این کشور بر مشکلات مردم این کشور که از گرسنگی رنج می برند تاکید کردند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل تخمین زده است که جیره روزانه هر نفر برای زنده ماندن دست کم 600 گرم غلات است اما گاهی فقط 128 گرم از این جیره غذایی میان مردم توزیع می شود.

 

در سال 1998، گروهی از نمایندگان کنگره در سفر به کره شمالی گزارش دادند که سیصد تا هشتصد هزار نفر هر سال بر اثر گرسنگی در این کشور جان خود را از دست می دهند.

 

وی در خاتمه نوشت زمانی که فشار غیرنظامی بر یک دولت لازم می شود، تحریم های اقتصادی باید بر سفرها، حساب های بانکی خارجی و دیگر امتیازات خاص به مقامات تصمیم گیرنده دولت اعمال شود نه این که اقتصاد را به گونه ای تخریب کنیم که وضع زندگی مردم تحت تاثیر قرار بگیرد./982/د102/ک

 

ارسال نظرات