۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۳۷۸۲۶
وزیر اوقاف مصر:

تبلیغات سیاسی در مساجد ممنوع است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر سوء استفاده از مساجد را ممنوع دانست و تصریح کرد که هر گونه استفاده سیاسی از مساجد جایز نیست.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز طی نشستی خبری هر گونه استفاده سیاسی از مساجد را ممنوع اعلام کرد و گفت: برخی از جریان‎های سیاسی و مذهبی از مساجد در راستای تبلیغات سیاسی و طایفه‎ای بهره می‎برند که وزارت اوقاف مصر در صورت مشاهده به شدت با آنان برخورد می‎کند.


وی نقش مساجد در گسترش همگرایی و تبلیغ دین اسلام را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: وزارت اوقاف مصر و علما وظیفه دارند که با بهرگیری از مساجد به تبلیغ اسلام و جذب جوانان بپردازند.


وزیر اوقاف مصر نسبت به استفاده ابزاری و سیاسی از مساجد هشدار داد و اظهار داشت: سلفی‎ها در هنگام انتخابات از مساجد در راستای رسیدن به اهداف سیاسی به صورت مجانی استفاده می‎کنند.


محمد مختار جمعه ادامه داد: وزارت اوقاف مصر اجازه توهین به مساجد و سوء استفاده از منابر را به تروریست‎ها و کسانی که سعی دارند با افکار منحرفشان، آنان را کمک کنند، نمی‎دهد.


وزارت اوقاف مصر همچنین امروز طی بیانیه‎ای اعلام کرد که کارگروهی برای نظارت بر عملکرد مساجد و مبارزه با سوء استفاده از این اماکن مذهبی به ریاست شیخ محمد عبدالرازق وکیل اول وزارت اوقاف این کشور تشکیل داده است./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات