۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۸۵۲
شیخ نعیم قاسم:

حزب الله لبنان سر افعی را در سوریه قطع کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید براینکه پروژه براندازی نظام در سوریه با شکست مواجه شده است، گفت: حزب الله در نبرد با گروه‌های تکفیری توانست سر افعی را در سوریه قطع کرده و اجازه ندهد دامنه تکفیری‌ها به لبنان راه پیدا کند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این جنبش در منطقه صور لبنان برگزار شد، آغاز گفت‌وگوها بین حزب الله و جریان المستقبل را برای لبنان سودمند برشمرد و اظهار داشت که نزدیک شدن آراء و نظرات دو طرف درباره مسائل داخلی لبنان می‌تواند به رفع بحران و حل مشکلات کمک به سزایی داشته باشد.
 
 
وی با اشاره به فشارهای اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به مقاومت اسلامی، گفت: آمریکا در دو مرحله تلاش داشت که ترکیب سیاسی خاورمیانه را تغییر دهد. هدف از حمله رژیم صهیونیستی در سال 2006 به لبنان و نبرد با حزب الله نابودی مقاومت و تشکیل خاورمیانه جدید بود که آمریکا نتوانست در این زمینه به اهداف خود دست پیدا کند. گام دوم آمریکا نیز در سال 2011 و با تلاش برای نابودساختن سوریه برداشته شد. آمریکا درنظر داشت که پس از سه ماه نظام در سوریه را تغییر داده و حکومتی را سرکار آورد تا علاوه بر قطع کمک‌های ایران به مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان با اسرائیل دوست باشد که این پروژه نیز شکست خورد.
 
 
این عضو ارشد حزب الله لبنان با تأکید براینکه محور مقاومت پس از سال 2000 توانست با قدرت یافتن به مقابله با توطئه‌‎های آمریکا و اسرائیل بپردازد، اظهار داشت: مقاومت اسلامی توانست توازن در نیروی بازدارندگی را بر دشمنان تحمیل کرده و اجازه ندهد نیروهای بی‌گانه پروژه های خود را در منطقه عملیاتی کنند.
 
 
مشارکت نظامی حزب الله در سوریه لبنان را از گزند تکفیری‎ها نجات داد
 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: مشارکت نظامی حزب الله در سوریه توانست لبنان  را تا حد زیادی از پیامدهای بحران سوریه در امان دارد و مانع از حضور گروه‌های تکفیری در مناطق مختلف لبنان شد. حزب الله سر افعی را در سوریه برید و اجازه نداد که تروریسم به صورت جدی وارد لبنان شود.
 
 
وی افزود: جالب آن است که کشورهای استکباری تلاش داشتند با استفاده ابزاری از تکفیری‌ها منطقه را دچار بحران کنند اما امروز تکفیری‌ها به مشکلی اساسی برای غرب تبدیل شده اند.
 
 
معاون سیدحسن نصرالله خواستار توجه جدی همگان به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها برای لبنان شد و اظهار داشت که حزب الله تلاش ‌ها و فداکاری‌های بسیاری را انجام داد تا امنیت و آرامش نسبی را برای لبنان به ارمغان بیاورد و اگر اقدامات این حزب نبود، لبنان از مدت‌ها پیش تحت تأثیر بحران سوریه از هم می‌پاشید.
 
 
نباید به رژیم صهیونیستی اجازه سرقت نفت و گاز  لبنان را داد
 
 
شیخ نعیم قاسم با رد اظهاراتی مبنی بر ضعف حزب الله در منطقه مرزی القلمون و بالارفتن تلفات این حزب، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها در شرق لبنان توانایی انجام علمیات گسترده ندارند. آنان بر سر قدرت با یکدیگر می‌جنگند و روزانه ضررها و تلفات بسیاری را متحمل می‌شوند.
 
 
وی در پایان بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی برای ممانعت از سرقت ثروت‌های ملی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی تأکید و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی منابع نفتی لبنان را به یغما می‌برد. در صورت همکاری گروه‌‍‌های مختلف لبنان، این رژیم نمی‌تواند نفت و گاز لبنان را به سرقت ببرد./983/ب901/ک
ارسال نظرات