۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۶۴۹

ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند

خبرگزاری رسا ـ آشین نیانسسارا در نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند.
بودا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آشین نیانسسارا، در نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم با عنوان «همکاری مسلمانان و بوداییان‌ برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی» با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از صلح و دوستی در روابط انسانی، گفت: هنگامی که خودسازی را درونی کنیم، می‌توان حقیقت را درک کرد که این مهم مستلزم رجوع به ذهن و قلبمان است.


نیانسسارا با اشاره به وجود احساسات متفاوت در رفتار انسان‌ها، اظهار کرد: لازم است تا از شیوه‌ای کارآمد برای رفتار مسالمت‌آمیز برای خود استفاده کنیم؛ بدین دلیل که اگر احساسات مطلوب یا نامطلوب باشند، می‌توان فعالیت‌های فیزیکی خود را از طریق تمرکز درونی جهت دهیم.


ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند


رییس آکادمی مطالعات بین‌المللی بودیسم در میانمار در ادامه بیان کرد: با استفاده از تمرکز درونی، می‌توان احساسات منفی را در ذهن خود پاک و زمینه لازم را برای مثبت فکرکردن ایجاد کنیم.


وی با بیان این که افکار مثبت تأثیر به سزایی در جلوگیری از خشونت‌ها به دنبال دارد، افزود: ذهن مثبت می‌تواند از خشونت جلوگیری کند، در واقع با هر دینی که داریم می‌توانیم به دنبال صلح باشیم؛ زیرا ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند.


نیانسسارا با تأکید بر اینکه جامعه صلح‌آمیز از رفتار مثبت افراد نشئت می‌گیرد، گفت: عدم رضایت، موافقت، مجادله و یا حتّی خشونت‌ها نتیجه مطلوب یا نامطلوبی بر اذهان و رفتار افراد می‌گذارد که می‌تواند نوعی آلودگی معنوی را در پی داشته باشد؛ در واقع باید سعی شود که فضای جامعه خود را حفظ کنیم و از درگیری‌ها و خشونت‌ها جلوگیری کنیم.


رییس آکادمی مطالعات بین‌المللی بودیسم در میانمار افزود: لازم است تا رهبران هر ادیان به دنبال محکوم‌کردن حرکات خشونت‌آمیز و افراطی‌‌گری‌ها باشند و همواره پیروان خویش را به صلح و ثبات و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دعوت کنند.


ضرورت تعریف صحیح از دین برای جلوگیری از خشونت


وی با اشاره به ضرورت تعریف صحیح از دین، بیان کرد: تعریف صحیح از دین می‌تواند از خشونت‌ها جلوگیری کند، باید به دنبال حقیقت باشیم و برای درک حقیقت به نقطه‌ای برسیم که هدف مشترک ما است.


اندیشمندان بودایی و مسلمان در این دور از گفت‌وگو، مقالات خود را درباره موضوعات «نقش رهبران ادیان در توسعه ارزش‌های معنوی و اخلاقی»، «همکاری مسلمانان و بوداییان؛ چالش‌ها و راهکارها» و «توصیه اسلام و بودیسم به اعتدال و دوری از خشونت و افراط‌گرایی» ارائه کرده‌اند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات