۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۰۲۲
نماینده آیت الله سیستانی:

فساد مالی به مساله‎ای عادی در دولت تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با اشاره به اینکه فساد مالی و اداری در حال تبدیل شده به مساله عادی در ارگان‎های دولتی است، دولت را به مبارزه با این پدیده فراخواند.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، از پیروزی های رخ داده از سوی نیروهای امنیتی و مردمی عراق علیه داعش ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم سایر مناطق نیز از لوث تروریست ها پاکسازی شود.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی و مردمی باید در اوج اخلاق و آرامش قرار داشته باشند و از هرگونه اقدامی علیه شهروندان بی گناه به شدت خودداری ورزند. دشمان به شدت تلاش می کند شکست های خود را با حمله های جدید و ناگهانی جبران سازد بنابراین دستگاه های نظامی باید به شدت هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام صافی از گسترش فساد مالی در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: فساد مالی از مهمترین خطرهای موجود در کشور در کنار تروریسم است که در حال تبدیل به یک مساله عادی در ارگان های دولتی است. این فساد سبب شده تا نمادهای تمدن از بین رفته و فرصت های فراوانی برای نوآوری و پیشرفت نابود شود.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به ادامه بحران مالی در عراق، تصریح کرد: کاهش هزینه ها و سوق دادن آنها به سوی تولید داخلی و حمایت از بخش کشاورزی و صنعتی می تواند به پایان این بحران کمک کند.

 

وی گسترش فرهنگ شهروندی و همزیستی مسالمت آمیز را خواستار شد و ادامه داد: متاسفانه بسیاری از پُست های اداری میان نزدیکان و دوستان توزیع می شود در حالی که هیچ تخصصی در این امر ندارند. از مسؤولان می خواهیم در برابر این پدیده ایستادگی کرده چرا که عراق در حال گذر از تجربه ای بزرگ است./980/ب901/د

ارسال نظرات