۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۳۹۱۶۸

انتشار دو کتاب درباره سبک زندگی امام حسن عسکری

خبرگزاری رسا ـ دو عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های پروانه با محوریت سبک زندگی امام حسن عسکری علیه السلام از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار کتاب شده است.
 دو کتاب درياره سبک زندکي امام حسن عسگري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات به نشر؛ انتشارات آستان قدس رضوی، با توجه به اهمیت آشنایی کودکان با سبک و سیره زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و تقویت بُن مایه های دینی و اعتقادی آنان، نسبت به چاپ و انتشار کتاب هایی با محوریت زندگی پیشوایان بزرگ دینی اقدام کرده است.

 

جلد سیزدهم از مجموعه کتاب قصه های شیرین از زندگی معصومین علیهم السلام تحت عنوان «دوستی پنهان» به قلم مسلم ناصری و تصویرگری محمّد حسین صلواتیان، راوی قصه هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه السلام ویژه کودکان است.

 

این کتاب که در نوبت چهارم چاپ به تیراژ 5 هزار نسخه رسیده است، قصه زندگی امام حسن عسگری علیه السلام را به عنوان دوّمین امامی بعد از امام رضا علیه السلام که به ایران سفر کرده و شهرهای قم و ری را دیده است بازگو می کند و همچنین شامل داستان هایی در ارتباط با 5 داستان زیبا از زندگی این امام از جمله 3 سال زندانی بودن و 6 سال راهنمایی کردن مردم و سرانجام مسموم شدن در 29 سالگی توسط خلیفه وقت و به خاک سپرده شدن در سامرا می باشد.

 

همچنین کتاب «با علی یا علی ـ امام حسن عسکری علیه السلام» یک جلد از مجموعه 14جلدی کتاب های «با علی یا علی» است که به قلم فریبا کلهر و تصویرگری گلناز محمودی توسط انتشارات آستان قدس رضوی یه چاپ رسیده است.

 

این کتاب داستان‌هایی است از زندگی امام حسن عسگری علیه السلام که از زبان افراد مختلف و گاه یکی از یاران ایشان نقل می‌شود و برای گروه سنی نوجوانان بسیار شیرین و خواندنی است.

 

علاقه مندان به تهیه این دو عنوان کتاب و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به  سایت به نشر و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./998/د103/ق

ارسال نظرات