۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۳۹۳۶۵

معرفی مجموعه پنج جلدی «پیامبر»؛ رمان بلند زندگی رسول خدا

خبرگزاری رسا ـ مجموعه کتاب پنج جلدی «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» به عنوان رمانی بلند از زندگی آن حضرت از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است.
  مجموعه کتاب پنج جلدي «پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به نشر، قرآن داستان نیست اما با این حال توجه خاصی به قصه دارد و درک عمیق قصه های قرآن به غیر از تفسیر محتوای دینی آن، نقد داستانی نیز طلب می کند.


در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به چاپ و انتشار رمان زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به صورت هشت کتاب در پنج مجلد اقدام کرده است.


این مجموعه کتاب از مجموعه قصه های قرآنی و در قالب «کتاب های پروانه » و ویژه گروه سنی نوجوان به قلم نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی برای نخستین بار در سال 1385 توسط به نشر چاپ شده و تا کنون چهار دوره چاپ را در قطع وزیری کوتاه پشت سر گذاشته است.


مجموعه «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» تلاشی است بر محور و خط قرآن برای کسانی که می‌خواهند راجع به راه و روش زندگی، شناخت حالات، شخصیت و حوادث زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم  و همچنین مفهوم آیات قرآنی مربوط به ایشان بیشتر بدانند.


مجموعه «پیامبر» که کتاب هایی با موضوعات تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم  را شامل می شود، تا کنون موفقیت ها و جوایز متعددی را همچون برنده لوح زرین و دیپلم افتخار از کانون پرورش فکری کودکان در سال 1389، برنده جشنواره قصه های قرآنی در بخش رمان و همچنین برنده بهترین کتاب به خاطر تحقیق جامعه و پرداخت خوب و لطیف در جشنواره کتاب سال مجله سلام بچه ها در سال 1389 کسب کرده است.


شیوه نگارش کتاب «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» که یکی از مجموعه های قصه های قرآنی محسوب می شود، گاه رُمان، گاه قصه و در برخی موارد همراه با نقد و بررسی از منظر داستان است.


علاقه مندان به تهیه مجموعه کتاب «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم» و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به سایت به نشر و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات