۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۶۲۳
مقتدا صدر:

عربستان و قطر با تروریست‎ها توافق مذهبی دارند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان عراق اعلام کرد که گروه‌های افراطی و تکفیری عربستان و قطر باعث می‌شوند که سیاست باز این کشورها در عراق اجرایی نشود و وجود این جریان‎ها در عراق بقای امنیت و ثبات در کشورشان را تضمین می‌کند.
مقتدا صدر رهبر جريان صدر عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه «العرب» چاپ لندن و مجله «الهدی» چاپ بغداد به تحولات عراق و منطقه و دست داشتن آمریکا و هم‌پیمانان آن در گسترش تروریسم در خاورمیانه اشاره کرد.

 

وی گفت: جریان‌های تکفیری و افراطی در ریاض و دوحه که با سازمان‎های تروریستی همکاری دارند، سبب می‌شوند استقبال عربستان و قطر از عراق صورت نگیرد، زیرا این استقبال را به نفع خود نمی‎دانند و در تضاد با مذهب تکفیری آنها است.

 

مقتدا صدر ضمن متهم کردن این کشورها به «توافق مذهبی» با گروه‌های تروریستی تصریح کرد: مذهب این سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی مذهب سنی نیست بلکه مذهب تکفیری (تکفیر همه چیز) است.

 

رهبر جریان صدر عراق افزود: عراق می‌تواند واسطه همگرا با کشورهای منطقه بویژه بین ایران و عربستان باشد اما این همگرایی مستلزم آن است که درگیری‌ها و تنش‌های طایفه‌ای کنونی در منطقه از بین برود.

 

در عراق هیچ مکانی برای اجساد نظامیان انگلیسی وجود ندارد

 

رهبر جریان صدر در ادامه گفت‌و‌گوی خود به انگلیس هشدار داد که هیچ مکانی در عراق برای تبدیل شدن به قبرستان سربازان انگلیسی که در زمان اشغالگری آنها در عراق طی اوایل قرن گذشته کشته شدند، وجود ندارد.

 

وی به دولت انگلیس دستور داد تا اجساد سربازان خود را که در قبرستان‌های عراق دفن شدند را منتقل کنند در غیر اینصورت مسئولیت آن به عهده خود انگلیس است.

 

مقتدا صدر گفت: کشورهای ابرقدرت با ایجاد سازمان‌های تروریستی و استقرار تروریست‌ها در منطقه، ملت‌های آن را اهداف معنوی ومادی آنها دور کردند. آمریکا به دنبال غارت ثروت‌های عراق است..

 

رهبر جریان صدر همچنین به سیاست آمریکا در عراق و شعارهای دموکراسی خواهی آن اشاره کرد و گفت: آمریکا با فاصله زیادی گسترش دموکراسی و ارزش‌های آزادی در جهان فاصله زیادی دارد.

 

مقتدا صدر درباره طرح‌های آمریکا در عراق افزود: سیطره آمریکا بر عراق به معنای سیطره این کشور بر همه چیز عراق و غارت سرمایه‌های این کشور از جمله نفت است.

 

وی افزود: عراق دارای تنوع نژادی و گرایشات دینی و مذهبی مختلف است و می تواند سرآغاز شعله ور شدن فتنه‌های طایفه‌ای باشد و علاوه بر آن دارای یک موقعیت استراتژیک است که در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، ترکیه و نسبتا روسیه و چین قرار دارد.

 

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند روحیه انقلابی و جهادی در عراق را به منظور حمایت از امنیت اسرائیل از بین ببرد./980/ب102/د

ارسال نظرات