۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۳۹۸۸۸
در مجتمع ناشران قم برگزار می شود؛

نقد و بررسی کتاب هر زندگی یه قصه است

خبرگزاری رسا ـ مجموعه داستان هر زندگی یه قصه است، نوشته قاسمعلی فراست با حضور منتقدان و نویسندگان نقد و بررسی می شود.
کتاب هر زندگي يه قصه است
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه نقد و بررسی مجموعه داستان «هر زندگی یه قصه است» نوشته قاسمعلی فراست با حضور منقتدان و نویسندگان عرصه هنر برگزار می شود.
 
این کتاب شامل یک مجموعه داستان با هفت داستان کوتاه از فراست است و در آن نویسنده بیش از دغدغه فرم به دنبال بیان محتوای مد نظر خود در این داستان‌ها بوده است.
 
مجموعه داستان «هر زندگی یه قصه است» را انتشارات کتاب نیستان در 2200 نسخه 184 صفحه ای به  قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.
 
داستان های مجموعه «هر زندگی یه قصه است» داستان موقعیت است؛ موقعیت هایی انسانی که نویسنده از بیان آن ها قصد به لرزش درآوردن دل و تحریک احساسات مخاطبش را ندارد بلکه او با ساده ترین شکل روایی و به دور از پیچیدگی های فرمی سعی دارد برخی از ساده ترین و در عین حال در معرض فراموش شدگی ترین حالات, موقعیت ها, باورها و ساخت های موثر در زندگی انسان را در خارج از حصارهای جغرافیای تعریف شده معمول به رخ او بکشد و به وی بباوراند که موقعیت فعلی زیستی وی چیزی جز در معرض فراموشی قرار دادن حقیقت اصیل زندگی توسط وی نیست.
 
از جمله دیگر آثار فراست می‌توان از نخل‌های بی‌سر، زبان عاشقی، افطار، کتابشناسی داستان‌های بیست ساله انقلاب (امام، انقلاب، دفاع مقدس)، کتابشناسی داستانهای روستایی، گلاب خانم، رمان نیاز، مجموعه  داستان هرکس گمشده‌ای دارد، زیارت و خانه جدید نام برد.
 
شایان ذکر است قاسمعلی فراست از نویسندگان پرکاری است که در زمینه‌های مختلف نویسندگی از گزارشگری تا رمان‌نویسی و کارهای تحقیقی در عرصه ادبیات دفاع مقدس، آثار قابل توجهی خلق کرده است و اولین اثر او با نام زیارت و خانه جدید در سال‌های شصت و شصت و یک منتشر شده است.
 
قابل ذکر است مجموعه داستان هر زندگی یه قصه است قاسمعلی فراست با حضور منتقد و نویسنده داستان هادی خورشاهیان نقد و بررسی می شود.
 
گفتنی است این جلسه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مدرسه اسلامی هنر قم عصر شنبه 20 دی در نمایشگاه کتاب حوزه دین، سالن مجتمع ناشران برگزار می شود./1322/پ203/ق
ارسال نظرات