۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۱۱۸

دارالافتای مصر حمله تروریستی به نشریه فرانسوی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دارالافتای مصر اقدامات تروریستی در فرانسه را محکوم کرد و خواستار نابودی تروریسم جهانی شد.
ابراهيم نجم مشاور مفتي اعظم مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم نجم، سخنگوی رسمی دارالافتای مصر، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 24 فرانسه، اقدامات جریان‎های تروریستی در یورش به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی هبدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه را محکوم کرد.


سخنگوی دارالافتای مصر تأکید کرد که اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که با نام اسلام صورت می گیرد باید در سراسر جهان متوقف شود.


وی افزود: کشتن انسان‎های بی‎گناه و آزاده در دین مبین اسلام حرام است. تروریست‎ها دین ندارند و از انسانیت بوی نبرده‎اند.


ابراهیم نجم خون انسان‎ها را محترم دانست و تصریح کرد: هیچ کدام از ادیان الهی اقدامات تروریستی را تایید نمی‎کنند زیرا آنان برای محافظت از جان و مال انسان‎ها آمده‎اند.


وی از همه مسؤولان و مردم خواست که برای مبارزه با تروریست متحد شوند و گفت: مردم جهان با حفظ اتحاد می‎توانند هر گونه اقدامات تروریستی را خنثی سازند و به مبارزه با آنان بپردازند.


گفتنی است که دو فرد مسلح با حمله به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی هبدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه 12 تن را کشته و 10 نفر دیگر را زخمی کردند؛ مجله شارلی هبدو سابقه انتشار کاریکاتورهای اهانت‎آمیز از پیامبر اسلام (ص) را در کارنامه خود دارد. دو نفر از کشته شدگان پلیس بوده و 10 نفر بقیه از خبرنگاران مجله شارلی هبدو هستند.


در ماه سپتامبر سال 2012 میلادی این هفته نامه در اقدامی که اعتراض مسلمانان سراسر جهان را به همراه داشت کاریکاتورهایی منتشر کرد که ظاهرا پیامبر اسلام (ص) را به صورت برهنه نشان می داد./994/ب902/د

ارسال نظرات