۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۴۰۷۱۶
وزیر خارجه اسپانیا:

از دیدن حجم ویرانی‌ها در غزه شوکه شدم

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه اسپانیا که به غزه سفر کرده است اعلام کرد، که از دیدن حجم ویرانی‌ها در این باریکه شوکه شده است.
وزير خارجه اسپانيا

به گزارش خبرگزاری رسا، خوزه مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا که به غزه سفر کرده است، تاکید کرد که با دیدن حجم ویرانی و تخریب در نوار غزه شوکه شدم و هر چه سریعتر باید روند بازسازی این خرابی‌ها آغاز شود.


  وزیر امور خارجه اسپانیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در شهر غزه خاطر نشان کرد که همه طرف‌های بین المللی باید زمینه لغو محاصره غزه و فراهم شدن زندگی شرافتمندانه برای ساکنان غزه را فراهم سازند.


وزیر امور خارجه اسپانیا امروز در ادامه سفر دوره ای خود به خاورمیانه وارد باریکه غزه شد. خوزه مانوئل گارسیا مارگالو امروز به همراه پییر کراهنپول مسؤول آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین «آنروا» و هیات رسانه‌ای 25 نفره اسپانیایی از گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه شد تا در جریان اوضاع حاکم بر این منطقه؛ به ویژه خسارت دیدگان از جنگ 51 روزه غزه و نیز نیازهای ساکنان آن قرار گیرد.


اسپانیا در جریان کنفرانس بازسازی غزه در قاهره وعده کمک 80 میلیون یورویی برای بازسازی نوار غزه را داد. این نخستین سفر یک مسؤول اسپانیایی به غزه از سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود./994/ب102/د

ارسال نظرات