۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۴۱۳۷۴
روزنامه نگار سنی مصری در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

فتوای تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی باید تکرار شود/ مسلمانان برای جهانی شدن کمپین عشاق محمد تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان سیاسی مصری بازنشر کاریکاتور توهین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و بیان داشت که فتوای تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی باید مجدد تکرار شود.
احمد السيوفي، روزنامه نگار و از فعالان سياسي مصر


احمد السیوفی، روزنامه نگار و از فعالان سیاسی مصر در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به حضرت محمد(ص) را محکوم کرد و بیان داشت که شعار آزادی نباید سبب توهین به ارزش‎های سایر ادیان‎ها شود.


وی افزود: مسلمانان جهان بارها به اشکال گوناگون هر گونه اقدام علیه مقدسات اسلامی و مذهبی را محکوم کرده‎اند ولی سیاستمداران غربی با سوء استفاده از رسانه‎ها درپی رسیدن به اهداف شوم خود هستند.


احمد السیوفی با انتقاد از رسانه‎های غربی این گونه اقدامات را نامعقول توصیف کرد و اظهارداشت: توهین به مقدسات اسلامی و دینی سبب برافروختن آتش دشمنی در بین جوامع اسلامی به ویژه جوانان می‎شود.


وی افزود: جوانان باید مراقب حیله و نیرنگ‎های رسانه‎‎های کشورهای غربی باشند. آنان با توهین به پیامبر اسلام (ص) درپی تحریک احساسات جوانان و انجام اقدامات خارج از عقل و منطق آنان هستند.


کشورهای اسلامی و علما باید با قوت در برابر توهین به ارزش‎های اسلامی ایستادگی کنند


این روزنامه نگار اهل سنت مصر از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواست که در برابر این گونه اقدامات غلط ایستادگی کنند و تصریح کرد: برخی از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی با غربی‎ها هم‎پیمان هستند و در مسیر اهداف آنان قدم برمی‎دارند. اگر کشورهای عربی و اسلامی مانع از توهین به ارزش‎های دینی شوند هیچ کشور و یا رسانه‎ای اجازه چنین هتاکی را به خود نمی‎دهد.


وی که بارها به علت فعالیت‎های سیاسی و مواضع همسو با جمهوری اسلامی ایران از سوی نیروهای امنیتی مصر بازداشت شده است، از واکنش کمرنگ علما و نخبگان سیاسی در برابر توهین نشریه شارلی ابدو به حضرت محمد (ص) انتقاد کرد و گفت: علما، کشورهای عربی و اسلامی، نخبگان و سیاستمداران باید با جدیت بیشتر در برابر اقدامات همانند این نشریه فرانسوی ایستادگی کنند.


 این فعال سیاسی مصر ادامه داد: مسلمانان باید ضمن حفظ اتحاد یک پیام واحد و قوی را به کشورهای اسلامی ارسال کنند و بدانند که مقدسات و ارزش‎های اسلامی خط قرمز همه مسلمانان است.


وی تاکید کرد که مسلمانان هیچ گاه از ارزش‎های اسلامی عقب نشینی نمی‎کنند و آنان اجازه نمی‎دهند که هیچ کشوری، موسسه ای، رسانه ای یا دولتی به رسول اکرم (ص) توهین کنند.


فتوای تاریخی امام خمینی (ره) باید برای توهین کنندگان به ارزش‎های اسلامی تکرار شود


وی در بخش دیگر سخنان خود به اقدام سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، و واکنش امام خمینی (ره)، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) در واکنش به اقدام سلمان رشدی در نوشتن کتاب آیات شیطانی فتوای تاریخی مبنی بر مهدورالدم بودن این شخص را صادر کرد.


این روزنامه نگار مصری افزود: این فتوای حضرت امام (ره) درسی به همه علما و مسلمانان است که در مقابل چنین اهانت‎های باید چگونه رفتار کنند. فتوای ارتداد سلمان رشدی سبب شد که این شخص از ترس جان و جرمش حتی در خیابان‎ها حاضر نشود. کسانی که به ارزش‎های اسلامی توهین می‎کنند نباید رخ آرامش را ببینند.


موج سواری اسرائیل بر موج ضد اسلامی غرب


احمد السیوفی حضور نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در تظاهرات ضد تروریستی پاریس را بخشی از نقشه های شوم رژیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: رژیم شغالگر اسرائیل سعی می‎کند که از موج ضد اسلامی که در کشورهای غربی به راه افتاده است، نهایت استفاده را بکند.


وی راه اندازی کمپین حمایت از رسول اکرم (ص) که تحت نام «عشاق حضرت محمد (ص)» در برخی از شبکه‎های اجتماعی همانند فیس بوک راه اندازی شده است را اقدامی بسیار مناسب و ضروری خواند و گفت: این کمپین باید از سوی مسلمانان جهانی شود و همه در جهت تقویت این نوع فعالیت ها باید بکوشند زیرا حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت و مهربانیست که قرآن در آیه 107 سوره انبیاء فرموده است که «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ». پیامبر اسلام (ص) فقط رحمت برای مسلمانان نیست بلکه این آیه دلالت می کند که ایشان پیامبری برای همه جهانیان است.


این سیاستمدار مصری ادامه داد: مسلمانان باید از هر وسیله و شبکه اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر و سایر شبکه ها برای حمایت از حضرت محمد (ص) استفاده کنند. مردم جهان باید بفهمند که پیامبر اسلام (ص) کیست. این معلم بشریت کیست.


وی تصریح کرد: مسلمانان باید از این حیله و اقدام غیر مذهبی کشورهای غربی استفاده و حضرت محمد (ص) را به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی به مردم جهان معرفی کنند و اسلام را به جایگاه اصلی خودش برسانیم./994/گ401/ک
 

ارسال نظرات