۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۵۲۵
مفتی سابق مصر:

حفظ کتاب‎های اسلامی و فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق و عضو هیأت علمای مسلمان مصر خواستار طی همایشی خواستار حفظ کتاب‎های اسلامی و فرهنگی در این کشور است.
علي جمعه مفتي مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه مفتی سابق و عضو هیأت علمای مسلمان مصر در همایشی که تحت عنوان «بازیابی کتاب‎های فرهنگی» در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، خواستار محافظت از کتاب‎های اسلامی و فرهنگی شد و گفت: در مصر بیش از 20 میلیون کتاب‎ اسلامی و فرهنگی قابل دسترسی است که اگر بخواهیم آن‎ها را بازبینی کنیم به کمتر از یک میلیون کتاب خواهیم رسید.


وی افزود: برخی از اندیشمندان و نظریه‎پردازان فرهنگی می‎پندارند که وجود برخی از کتاب‎های فرهنگی در مصر سبب فساد می‎شود که این عقیده کاملا باطل و غلط است.

 

عضو هیأت علمای مسلمانان مصر گفت: حذف کتاب‎های اسلامی و فرهنگی به معنای نادیده گرفتن و مخالفت با عقل و منطق است.


مفتی سابق و عضو هیأت علمای مسلمان مصر به فواید آموختن و مطالعه کتب فرهنگی اشاره کرد و گفت: مطالعه کتب فرهنگی، سبب آموختن روش زندگی به صورت مسالمت آمیز و انتشار اسلامی حقیقی می‎شود.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: وجود برخی از اشتباهات فرهنگی در کتاب‎های دینی سبب حذف و یا مخالفت کلی با همه کتاب‎های فرهنگی نمی‎شود. اشتباه های رایج در برخی از کتاب‎های فرهنگی باید توجیه و اصلاح شود./994/ب903/د 

ارسال نظرات