۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۴۲۰۱۶
الحوثی:

دولت یمن غرق در فساد است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد که سناریوی تقسیم کشور یمن به شش اقلیم در شرایط کنونی توطئه‌آمیز است و با هدف تجزیه کشور مطرح می‌شود.
عبدالملک الحوثي رهبر جنبش حوثي يمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنش حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی سه شنبه شب خود از عملکرد ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تمجید کرد و گفت: «بصیرت» و «وطن‌پرستی» ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در حوادث اخیر، ستودنی است.

 

رهبر جنبش انصارالله در پی تشدید درگیری‌ها در یمن اعلام کرد که برخی ها تلاش می کنند آنچه را که در فرانسه رخ داده است را به تحولات یمن ربط دهند.

 

وی تصریح کرد: کشور یمن و مردم آن هدف توطئه ای قرار گرفته اند که این توطئه گران علاوه بر این کشور کل منطقه خاورمیانه را هدف قرار داده اند.

 

الحوثی در ادامه با بیان اینکه جریان‌های سیاسی وابسته به دولت تلاش جدی برای انجام گفت‌و‌‎گوی ملی انجام نداده است، افزود: فرصت‌های حقیقی مهمی وجود دارد که با استفاده از آن می توان تهدیدات و مشکلات کنونی را پشت سر گذاشت.

 

وی افزود: اوضاع داخلی یمن نامطلوب است و این کشور و مردم آن با خطرها و چالش هایی مواجه هستند که به هوشیاری بیشتری نیاز دارد.

 

رهبر انصارالله افزود: حرکت های انقلابی در این کشور دستاوردهای مهمی را در گذشته داشته است که در راس آن می توان به سند گفت وگوها اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات نشست گفت وگوی ملی یک قرارداد سیاسی فراگیر و مهم است و می توان بر اساس مصوبات این نشست اوضاع سیاسی جدیدی را در کشور ایجاد کرد و شاهد ساخته شدن یمن جدید بود.

 

وی در ادامه افزود: توافق صلح و مشارکت یک توافق سیاسی عادلانه و منصفانه است که بر مشارکت همه احزاب سیاسی تاکید دارد اما باید گفت که توطئه دولت علیه نتایج گفت‌و‌گوی ملی مایه تاسف است.

 

الحوثی تاکید کرد: اگر عبدربه منصور هادی رییس جمهور یمن با توافق صلح و مشارکت مسئولانه و جدی برخورد می کرد، شاهد تغییر بزرگی در سطوح امنیتی کشور بودیم.

 

مقام ارشد انصارالله تصریح کرد: عبدربه منصور هادی به سمت حمایت از فساد و ممانعت از اجرای توافقنامه صلح و مشارکت روی آورد و به روند فساد و غارت ادامه داد و پسر خود رییس جمهور در سرقت میلیاردی دست دارد.

 

عبدالملک الحوثی ضمن درخواست از همه احزاب سیاسی یمن برای اجرای توافق صلح و مشارکت ملی بر اساس جدول زمانی اعلام کرد که مشارکت همگان ضمانت اصلی برای موفقیت در مرحله انتقالی یمن است.

 

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه دولت یمن با وجود حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس غرق در فساد و استبدا است، گفت: مشارکت یک اصل اساسی برای رهایی از استبداد سیاسی است.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد که هرگونه اهانت به حضرت محمد (ص) را به شدت محکوم می کنیم.

 

الحوثی اظهار داشت: تقسیم کشور یمن به شش اقلیم در شرایط کنونی توطئه‌آمیز است که هدف تجزیه کشور را دنبال می‌کند.

 

رهبر انصارالله تاکید کرد: اوضاع مردم یمن در همه سطوح سیاسی، اقتصادی و امنیتی بدتر شده است و این وضع باعث شد ملت بزرگ یمن تحرکات عظیم انقلابی خود را آغاز کردند.

 

عبدالملک گفت: در شرایط استثنایی و حساس یمن قرار داریم و تعامل نامناسب این نیروهای سیاسی باعث حساس و پیچیده تر شدن اوضاع این کشور شده است.

 

وی افزود: به رییس جمهور یمن نصیحت می‌کنیم که به حساب و کتاب‌های کشورهای خارجی تن ندهد و به دور از هر گونه تعلل، توافقنامه را اجرایی کند.

 

الحوثی در پایان سخنرانی سه شنبه شب خود به تحرکات شورای امنیت سازمان ملل علیه انصارالله اشاره کرد و گفت: هرگونه تصمیمات شورای امنیت به منظور تن دادن ما به خواسته‌های آن، فایده ای ندارد و از شورای امنیت هراسی نداریم./980/ب102/د

ارسال نظرات