۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۴۳۱۶۸

برگزاری نخستین همایش بانکداری اسلامی در اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بانکداری و مالی اسلامی در اسپانیا، روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفندماه سال جاری در شهر «مادرید»، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.
بانکداري

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، کشور اسپانیا با هدف ورود به بازار سرمایه و کسب و کار اسلامی، نخستین همایش بانکداری و مالی اسلامی را 25 و 26 اسفندماه در شهر مادرید، پایتخت این کشور برگزار می‌کند.


بنا به گفته مسئولان برگزاری این همایش، شماری از تصمیم‌گیرندگان مؤسسات مالی معتبر اسلامی به همراه گروهی از اقتصاددانان، دانشگاهیان و بازرگانان از کشورهای مختلف جهان به‌ویژه اسپانیا، بحرین، عربستان سعودی، امارات، کویت و قطر و مالزی در این همایش حضور دارند.


کارشناسان انتظار دارند که این همایش راه را برای ورود صنعت بانکداری و سرمایه اسلامی به اسپانیا و به‌طور کلی کشورهای اسپانیولی‌زبان هموار کند.


آنتونیو الفایرز اوسوریو، رییس دانشگاه مستقل مادرید در این باره گفت: سرمایه‌داری اسلامی یکی از توسعه‌یافته‌ترین بخش‌های مالی در طی صد سال گذشته بوده، به‌طوری که میانگین رشد این بخش سالانه 16 درصد بوده است.


وی افزود: بررسی منظومه مالی اسلامی به عنوان یک سیستم مالی مکمل نظام مالی غربی، بررسی رشد و توسعه جهانی بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی،  روابط اقتصادی و نقش آن در تحکیم و تقویت همکاری اسپانیا و کشورهای سرمایه‌داری اسلامی از محورهای این همایش است.


رییس دانشگاه مستقل مادرید در ادامه، معرفی و بررسی نظام مالی اسپانیا و سرمایه‌داری اسلامی و تأکید بر وجود اسپانیا به عنوان دروازه مالی و بانکداری اسلامی برای کشورهای آمریکای لاتین(اسپانیایی‌زبان) را از دیگر موضوعات قابل بحث در این همایش دانست.


این همایش با بحث و تبادل‌نظر مسوولان مالی و سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان امور مالی و اقتصادی به کار خود پایان خواهد داد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات