۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۴۳۲۳۳
در واکنش به پاسخ منفی مصر برای قرار دادن حماس در لیست تروریسم؛

حماس: به حکم دادگاه مصری با دید مثبت و سازنده می‌نگریم

خبرگزاری رسا ـ حماس اقدام یک دادگاه مصری را که حاضر نشده بود به دادخواست ارائه شده برای قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم رسیدگی کند، مثبت و سازنده توصیف کرد.
اسماعيل رضوان

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اقدام دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فوری در مصر که اعلام کرده بود صدور حکم درباره تروریست بودن حماس در صلاحیتش نیست، اعلام کرد با دید مثبت و سازنده به این موضوع می‌نگرد.

 

اسماعیل رضون از رهبران ارشد حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی افزود: اقدام دادگاه مصری این موضع حماس را ثابت می‌کند که جنبشی فلسطینی است و تمامی اتهامات وارد شده به آن باطل است و صحت ندارد.

 

رضوان در ادامه گفت: حکم مذکور این موضوع را ثابت می‌کند که تمام اتهامات وارد شده به حماس مبنی بر دخالت در امور مصر غیرواقعی است.

 

وی سپس اظهار امیدواری کرد این اقدام دادگاه مصری گامی در جهت صحیح برای بازگشت روابط میان حماس و مصر در چهارچوب خدمت به مسأله فلسطین باشد.

 

پیش‌تر در ماه مارس 2014 دادخواستی به دادگاه مصری ارائه شده بود تا این دادگاه حماس را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اما روز گذشته دادگاه یاد شده اعلام کرد صلاحیت این امر را ندارد./994/ب102/د

ارسال نظرات