۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۳۴۲۶

بازشناسی سیره زندگی امام عسکری در کتاب خورشید در حصار

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن ایام ولادت امام حسن عسکری علیه السلام بسته کتاب‌هایی با موضوع سبک زندگی و سیره ایشان در حوزه کودک و بزرگسال از سوی انتشارات آستان قدس رضوی معرفی می شود.
کتاب خورشيد در حصار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به نشر، انتشارات آستان قدس رضوی با تولید و انتشار سه عنوان کتاب با محوریت سیره امام حسن عسگری علیه السلام تلاش دارد تا گامی در راستای بازشناسی سبک زندگی ایشان بردارد.

 

تولید و انتشار کتاب «حکمت های عسکری»نوشته جواد محدثی همراه با ترجمه و تفسیر چهل حدیث از امام حسن عسگری علیه السلام با هدف بهره گیری خوانندگان ازکلام آن حضرت در فراز و نشیبهای زندگی و روابطشان با دیگران و همچنین وجود توضیح مختصر پس از ترجمه هر حدیث در راستای روشن تر ساختن ابعاد محتوایی کلام آن حضرت برای عموم خوانندگان، از این دسته کتاب ها محسوب می شود.

 

کتاب «چهل حدیث از امام حسن عسکری علیه السلام، خورشید در حصار» عنوان کتاب دیگری از به نشر و به قلم هادی فردوسی شامل احادیثی از امام حسن عسگری علیه السلام است که طی آن شیعیان پاکباز آن حضرت با منتخبی از حکمتها و سخنان ارزشمند این امام همام مواجه می شوند تا در آینده چون چراغی،روشنگر راهشان باشد.

 

جلد سیزدهم مجموعه چهارده اختر تابناک با عنوان «زندگانی امام حسن عسکری علیه السلام » نوشته احمد احمدی بیرجندی نیز یکی از کتاب های دیگر انتشارات آستان قدس رضوی است که در آن زندگانی امام حسن عسکری به طور خلاصه و ساده و روان با گنجاندن مطالب خواندنی از جمله صورت و سیرت امام علیه السلام ، دوران امامت، شهادت، سخنان و ماجرای جانشینی برحق امام بیان می شود.

 

همچنین در حوزه کودک دو عنوان از مجموعه «کتاب های پروانه» انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک زندگی این امام همام معرفی می شود.

 

جلد سیزدهم از مجموعه کتاب قصه های شیرین از زندگی معصومین علیه السلام تحت عنوان «دوستی پنهان» به قلم مسلم ناصری و تصویرگری محمّد حسین صلواتیان، راوی قصه هایی از زندگی امام حسن عسگری علیه السلام ویژه کودکان است.

 

این کتاب که در نوبت چهارم چاپ به تیراژ 5هزار نسخه رسیده است، قصه زندگی امام حسن عسگری علیه السلام  را به عنوان دوّمین امامی بعد از امام رضا علیه السلام  که به ایران سفر کرده و شهرهای قم و ری را دیده است بازگو می کند و همچنین شامل داستان هایی در ارتباط با 5 داستان زیبا از زندگی این امام از جمله 3 سال زندانی بودن و 6 سال راهنمایی کردن مردم و سرانجام مسموم شدن در 29 سالگی توسط خلیفه وقت و به خاک سپرده شدن در سامرا می باشد.

 

همچنین کتاب «با علی یا علی ـ امام حسن عسگری علیه السلام» یک جلد از مجموعه 14جلدی کتاب های «با علییا علی» است که به قلم فریبا کلهر و تصویرگری گلناز محمودی توسط انتشارات آستان قدس رضوی یه چاپ رسیده است.

 

این کتاب داستان‌هایی است از زندگی امام حسن عسگری علیه السلام که از زبان افراد مختلف و گاه یکی از یاران ایشان نقل می‌شود و برای گروه سنی نوجوانان بسیار شیرین و خواندنی است../998/د102/ق

ارسال نظرات