۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۶۲۸
اندیشمند موریتانی در گفت و گو با رسا:

غرب برای هر تصمیمی مصلحت اسرائیل را در نظر می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه اسلامی امام علی(ع) موریتانی با اشاره به مصالح مشترک غرب و تکفیری ها در منطقه اظهار داشت: سکوت نهادهای بین المللی و کشور های غربی در مقابل جنایت های تکفیر ی ها تصادفی نیست بلکه مصلحت رژیم صهیونیستی این را می طلبد.
محمد يحيي مدير موسسه امام علي موريتاني

 

شیخ محمد یحیی ولد بلال، مدیر مؤسسه امام علی(ع) و مؤسسه خیریه حمزه ابن عبدالمطلب جمهوری اسلامی موریتانی، در گفت و گو با خبر نگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابرازداشت: غرب برای هر تحرکی ابتدا مصلحت رژیم صهیونیستی را در نظر می گیرد و پشتیبانی از این فرقه ها به سبب اشتراک مصالح است.

 

وی افزود: گرو های افراطی و تکفیری برای بر هم زدن وحدت مسلمانان در حال ارتکاب جنایات های وحشتناکی هستند و غرب نیز در مسیر با آن ها همراه است.

 

ولد بلال با بیان این که تشکیل فرقه های افراطی و تکفیری به صورت تصادفی نبود، تصریح کرد: این فرقه ها ابتدا به شکل نظری و فکری از سوی غربی ها پشتیبانی می شدند.

 

اندیشمند شیعی موریتانی در ادامه با اشاره به آیه « و لا تنازعوا فتفشلوا فتذهب ریحکم » بیان داشت: تنش و نزاع میان مسلمانان تفرقه آن را به دنبال خواهد داشت.

 

 وی افزود: همفکریی و هم اندیشی علمای کشورهای اسلامی را راهکاری مناسب برای اتحاد مسلمانان توصیف و عنوان کرد: تنوع مذاهب را نباید به عنوان خطر دانست.

 

 مدیر مؤسسه امام علی (ع) تغییر نگرش و شیوه تفکر را مهم ترین وظیفه و مسؤولیت علمای اسلام توصیف و عنوان کرد: علما در کشور های گوناگون اسلامی الگویی برای وحدت مسلمانان هستند و باید بر این اساس رفتار کنند.

 

مدیر مؤسسه خیریه حمزه ابن عبد المطلب در پایان گفت: نباید اجاز داد گروهی به خاطر مصالح غرب وحدت اسلامی را خدشه دار کند./9452/ب912/ک

ارسال نظرات