۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۱۷۲
نخست‌وزیر سوریه:

هدف اصلی ما مبارزه با تروریست‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر سوریه برنامه و اولویت اصلی دولت این کشور را مبارزه با تروریست‌ها و حل مشکلات اقتصادی این کشور برشمرد.
وائل الحلقي

به گزارش خبرگزاری رسا، وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه، امروز با حضور در اولین جلسه دوره نهم پارلمان سوریه، برنامه اصلی دولت این کشور را در مقطع فعلی، مبارزه با تروریست‌ها دانست و برنامه اقتصادی دولتش را تشریح کرد.


الحلقی که در حضور نمایندگان پارلمان سوریه و همه اعضای دولت خود سخن می‌گفت، قسمت اعظم سخنرانی خود را به برنامه‌های دولتش برای حل مشکلات اقتصادی اختصاص داد و گفت که در کنار مبارزه با تروریسم، اولویت دولت او، حل مشکلات اقتصادی است.


او به کمک‌های ایران اشاره کرد و آن را نامحدود خواند و گفت که برخی مشکلات اقتصادی از این طریق و از راه همکاری با تهران برطرف شده است.


نخست وزی سوریه با اشاره به افزایش قیمت نان، سوخت و برخی کالاهای اساسی دیگر، از طرح دولتش برای افزایش حقوق‌ها به خصوص حقوق نظامیان و اعضای ارتش خبر داد و گفت که دولت سوریه بر خلاف تحریم‌های اقتصادی (غرب) برای بهبود وضعیت معیشیتی مردم تلاش می‌کند.


الحلقی رساندن کمک‌های انسانی به افراد مستحص در جای جای سوریه را مأموریت دولت سوریه دانست و گفت که دولت به کمک یارانه‌ای عاقلانه (و عادلانه) خود همچنان ادامه خواهد داد.


نخست‌وزیر سوریه با تأکید بر تلاش بانک مرکزی سوریه برای ممانعت از نوسان شدید قیمت ارز، اعلام کرد که دولت تمام تلاش خود را برای حفاظت از «لیره» (واحد پول سوریه) به کار می‌گیرد و تأکید کرد که دولت بزودی به توزیع 18.5 میلیارد ریال میان استان‌ها اقدام خواهد کرد.


او با اشاره به حملات تروریست‌ها به حوزه‌های نفتی در مناطق شرقی سوریه، گفت که تولید نفت سوریه از این حوزه در شرق به کمترین حد خود در حدود 9 هزار و اندی بشکه در روز شده است اما دولت از هفته گذشته موفق شد که بحران تأمین گاز خانگی را، برطرف کند. او وعده کرد که بحران کمبود بنزین نیز در استان‌های مختلف از جمله دمشق که فقط 13 جایگاه سوختگیری دارد، برطرف شود.


او سیاست‌های اقتصادی کنونی دولت سوریه را که تحت تاثیر بحران این کشور اتخاذ شده، سیاست‌هایی که محبوب مردم باشد ندانست اما تأکید کرد که تصمیم‌هایی تاریخی است که در این برهه از زمان گرفته شده است.


الحلقی در بخشی دیگر از سخان خود، معارضان ملی را شریک دولت در حل بحران سوریه دانست و اعلام کرد که دولت سوریه به گفت‌وگوی سوری-سوری برای حل بحران معتقد است و برای همین، بیانیه اصول مسکو را پذیرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات