۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۴۴۵۹۴
عضو حماس:

باریکه غزه بیش از هر طرف دیگری از ناامنی در منطقه سینا متضرر می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که این جنبش هیچ نفعی از حوادث مصر نمی برد و باریکه غزه بیش از هر طرف دیگری از نبود امنیت و آرامش در منطقه سینا متضرر می شود.
موسي ابو مرزوق

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابو مرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطر نشان کرد که جنبش حماس و گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی آن هرگز در امور داخلی مصر دخالت نکرده‌اند و خون شهروندان مصری را مانند خون فلسطینی‌ها ارزشمند می‌دانند.

 

وی با تاکید بر اینکه گردان‌های قسام تنها در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی فعالیت می کند، تصریح کرد که سرنوشت باریکه غزه این بوده است که دروازه فلسطین به مصر و در عین حال، دروازه مصر به فلسطین باشد و این منطقه همواره دروازه خیر و برکت بوده است.

 

عضو حماس افزود: نا امنی در سینای مصر به هیچ وجه به نفع این جنبش و مردم غزه نیست بلکه بیشترین ضرر را از این نا امنی می بینند.

 

ابو مرزوق همچنین اتهامات مطرح شده علیه جنبش حماس و گردان‌های قسام را کذب و افترا خواند و گفت: هیچ دلیلی برای اثبات این اتهامات وجود ندارد و اینکه تاکنون هیچ کدام از مبارزان قسام از سوی مصر بازداشت نشده و یا در جریان حوادث امنیتی این کشور به شهادت نرسیده است، خود بهترین دلیل و گواه بر کذب اتهامات مطرح شده علیه حماس است.

 

وی افزود: دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری صلاحیت صدور حکم علیه گردان‌های قسام را ندارد و به جای اینکه از رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار اسرا و شهروندان مصری در روستای بحر البقر دادخواست تنظیم و ارائه کند، در مسائلی که در حیطه اختیارات آن نیست، حکم صادر می کند.

 

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: حکم اخیر می تواند بر روی نقش مصر در مساله فلسطین تاثیر بگذارد و این در حالی است که این کشور مسؤولیت نظارت بر توافقنامه آشتی ملی فلسطین را بر عهده داشته و دارد.

 

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که دادگاه مصر چطور علیه مقاومت و گردان های قسام که 51 روز در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ایستادگی کرد، چنین حکمی را صادر کرده است؟


گفتنی است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در مصر اخیرا نام گردان‌های قسام را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد که این حکم واکنش گسترده گروه‌های فلسطینی و نیز طرف‌های مصری، عربی و بین المللی را به دنبال داشت./994/ب102/د

ارسال نظرات