۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۴۴۸۱۲
معاون الازهر:

تروریست‎ها اهل مکر و خیانت هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر گفت: دین مبین اسلام از هر کسی که به نام دین دست به کشتار، انفجار و انجام اقدامات تروریستی ‌می‌زند، مبراست.
عباس شومان معاون الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون مرکز اسلامی الازهر، در سمینار «تلاش‌های تبلیغاتی الازهر برای مقابله با تروریسم» که به همت این مرکز اسلامی برگزار شد، گفت: تروریست‌ها اهل مکر و خیانت هستند، این در حالی است که دین اسلام، نیرنگ و خیانت حتی با دشمنان غیر‌مسلمان را نیز تحریم کرده است.


وی افزود: مسؤولیت علمای الازهر دوچندان شده و با توجه به این که ما در وضعیت جنگ واقعی هستیم، مقابله با تروریست‌ها تنها وظیفه و مسؤولیت ارتش و پلیس نیست، بلکه همه مردم مصر و در رأس آنان علمای الازهر در این زمینه مسؤولیت دارند.


شومان در ادامه سخنان خود علمای الازهر را مورد خطاب قرار داده و گفت: مردم مصر در این مرحله از شما انتظارات زیادی دارند، چرا که بسیاری از جریانات و احزاب مختلف را آزموده و اطمینان حاصل کرده‌اند که هیچ جایگزینی برای الازهر نیست، پس باید حسن ظن و خوشبینی پروردگار و ملت مصر و الازهر را حاصل کنید، چرا که اگر کوتاهی کنید در برابر خداوند از شما سؤال خواهد شد.


وی در ادامه گفت: آغوش خود را برای جوانان باز کنید، و تنها به مساجد بسنده نکنید، و جوانان مسلمان و غیرمسلمان را اندرز دهید، و با آنان همچون پدری مهربان و دلسوز و نه مانند علما برخورد کنید، چرا که بعضی از جوانان دارای افکار و اندیشه‌های غلط بوده که بر عقل‌هایشان چیره شده و آنان را به مخالفت و ناحق‌گویی نسبت به ما و شما واداشته است، و با آنان به نرمی و ملایمت رفتار کنید، چرا که جریانات افراطی با اندیشه‌های نادرست و منحرف خود عنان از دستشان ربوده است./994/ب103/د
 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات