۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۵۶۷۸
برگزاری همایش تقریب در مصر؛

روحانی سنی:افکار اشتباهی علیه شیعیان وجود دارد/ فعال رسانه‎ای: وهابیان به پیامبر توهین می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ برخی از روحانیان و اندیشمندان اهل تسنن مصر، با اذعان به وجود افکار اشتباه علیه شیعیان، تأکید کردند که وهابیان در حال توهین به حضرت محمد(ص) هستند.
همايش تقريب مذاهب اسلامي در مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «تقریب مذاهب اسلامی» از سوی جمعیت ثقلین و با حضور جمعی از اندیشمندان و روحانیان شیعه و سنی در مصر برگزار شد. سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعه، شیخ حسن الجناینی از روحانیان اهل تسنن، اشرف الرزیقی از فعالان رسانه و محمد سقاف الکاف نویسنده و اندیشمند اسلامی در این همایش سخنرانی کردند.

 

شیخ حسن الجناینی با اشاره به افکار اشتباه علیه پیروان اهل بیت(ع) گفت: این تقریب به برطرف شدن شبهات موجود نزد شیعیان و اهل تسنن بستگی دارد. برخی از علمای سنی گمان می کنند که شیعیان به پرستش امام علی(ع) می پردازند و برخی می پندارند که شیعیان معتقد به نزول اشتباه وحی بر پیامبر(ص) دارند و می گویند که شیعیان وحی را حق امام علی(ع) می دانند.

 

وی افزود: این مسائل علیه تشیع کاملا اشتباه است چرا که آنان به پرستش خدا پرداخته و به رسالت نبوی ایمان دارند. امام حسین(ع) بزرگترین نمونه فداکاری به شمار آمده و سید جوانان اهل بهشت هستند.

 

این روحانی سنی تصریح کرد: متاسفانه برخی با حضرت فاطمه زهرا(س) آشنا نبوده و تنها ایشان را به عنوان مادر حسن(ع) و حسین(ع) و دخت رسول خدا(ص) می شناسند و چیز دیگری نمی دانند. برخی اجازه نمی دهند سیره اهل بیت(ع) منتشر شود.

 

الرزیقی: وهابیان به پیامبر اکرم(ص) توهین می کنند

 

اشرف الرزیقی درباره لزوم وحدت مسلمانان، خاطرنشان ساخت: تقریب اسلامی با سنگ اندازی های داخلی و خارجی نظیر ائتلاف صهیونیستی ـ آمریکایی مواجه می شود.

 

وی ادامه داد: وهابیان نیز به صورت گسترده در شبکه های ماهواره ای حضور یافته و به فتنه انگیزی می پردازند.

 

الرزیقی با اشاره به بی احترامی صورت گرفته در این شبکه علیه پیامبر(ص) خاطر نشان ساخت: مجریان این شبکه درباره روحانیان وهابی از عباراتی نظیر عالم جلیل و شیخ و دکتر استفاده کرده، اما از پیامبر اکرم(ص) با عنوان محمد بن عبدالله یاد می کنند.

 

محمد سقاف الکاف نیز با اشاره به اینکه امت اسلامی در مرحله خطرناکی قرار دارد، بر لزوم همبستگی همگانی برای مقابله با تفکر تندرو مورد حمایت از خارج تأکید کرد.

 

اندیشمند شیعه:عملیات شبعا دفاع از سرزمین های عربی و اسلامی بود

 

سید طاهر الهاشمی از تقریب بین مذاهب اسلامی به عنوان آرزوی مسلمانان برای ناکامی توطئه های دشمنان یاد کرد.

 

وی از عملیات نیروهای مقاومت اسلامی علیه دشمن صهیونیستی در مزارع شبعا به عنوان عملیاتی تاریخی یاد کرد و گفت: بنده این عملیات را به ملت لبنان، مقاومت اسلامی حزب الله، سید حسن نصرالله و همه آزادگان جهان تبریک می گویم. این عملیات به دشمن ثابت کرد که هرگونه اقدام با عکس العمل مواجه می شود.

 

الهاشمی افزود: این عملیات که جمع کثیری از نیروهای صهیونیستی را به سوی مرگ فرستاد، در راستای دفاع از سرزمین اشغال شده لبنان، دفاع از سرزمین های عربی و اسلامی، دفاع از کرامت خون عربی و بزرگداشت شهدا صورت گرفت.

 

وی تأکید کرد که دوران تجاوز بدون عکس العمل قوی گذشته است و دشمن صهیونیستی باید بداند هرگونه تجاوز به زوال اسرائیل از نقشه منجر می شود.980/ب901/د

ارسال نظرات