۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۶۰۰۶
عضو هیأت کبارالعلمای مصر:

عدم پایبندی به نصوص اسلامی عامل پدید آمدن جریان‎های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن مصر از عدم پایبندی به نصوص اسلامی و سنت نبوی به عنوان عامل به وجود آمدن جریان‎های تکفیری نظیر داعش یاد کرد.
شيخ علي جمعه مفتي سابق مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه عضو هیأت کبارالعلمای الازهر و مفتی سابق مصر در نشستی که روز گذشته در مرکز فرهنگی الملکی برگزار شد، مسؤولیت علمای اسلام در قبال تبیین دین اصیل در برابر دینی که داعش در حال تبلیغ آن است را سنگین توصیف کرد.

 

وی افزود: فهم نص قرآن کریم و سنت نبوی که بیش از 14 قرن است در وجدان و تفکر امت اسلامی جای گرفته است از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

علی جمعه با اشاره به ظهور جریان های تروریستی، تصریح کرد: عدم پایبندی به نصوص اسلامی و سنت نبوی سبب بروز آشوبی شده که هر کس بر اساس فهم خود به اجتهاد می پردازد. جریان های تکفیری نظیر داعش بر اساس این فهم نادرست پدیده آمدند.

 

مفتی سابق مصر ادامه داد: اسلام بر جهاد در راه خدا تأکید دارد نه اینکه انسان بی گناهی به قتل برسد. گروه های تروریستی در حال تکفیر مردم و قتل و ویرانی و ذبح و گسترش فساد در جهان هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت که اقدامات جریان های تکفیری به هیچ وجه مورد رضای خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) نیست./980/ب902/د

ارسال نظرات