۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۴۶۴۹۱

استقبال ونزوئلا از تشکیل حکومتی مستقل برای فلسطین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ونزوئلا در سازمان ملل طی سخنانی اعلام کرد که کشورش از آمادگی لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای اقدامات شورای امنیت در تشکیل حکومتی مستقل برای فلسطین برخوردار است.
آزادي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رافائل رامیرز نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل طی نخستین جلسه سالانه این سازمان برای احیای حقوق مسلم مردم فلسطین اعلام کرد: ونزوئلا این آمادگی را دارد تا به اجرای اقدامات درنظر گرفته شده از سوی شورای امنیت برای کمک به مبارزات مردم فلسطین در احیای حقوقشان در سال 2015 سرعت ببخشد.

 

رامیرز در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تشکیل حکومتی مستقل برای فلسطین خاطرنشان کرد که کشورش در سال 1967 نیز از هیچ تلاشی برای استقلال یافتن این کشور دریغ نکرده است.

 

وی با یادآوری این مطلب که ونزوئلا در حال حاضر یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت است اعلام کرد که مسأله تبدیل شدن فلسطین به یک عضو کامل سازمان ملل امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

 

رامیرز در این راستا در رابطه با سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی از آن‌ها درخواست کرد تا شهرک‌سازی غیرقانونی خود را متوقف کرده و جلوی پیشرفت آن را بگیرند.

 

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل در طول سخنانش نسبت به ساخت دیوار حائل «آپارتاید» از سوی رژیم غاصب اسرائیل انتقاد کرده و تصریح کرد که این رژیم باید دیوار مذکور را که نهادهای بین‌المللی نیز ساخت آن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند از میان بردارد.

 

دز اواخر سال 2012 طی رأی‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل 138 کشور رأی مثبت، 9 کشور رأی منفی(ازجمله ایالات متحده آمریکا و اسرائیل) و 41 کشور به استقلال یافتن فلسطین رأی ممتنع دادند.

 

محمود عباس رییس جمهور فلسطین در این مورد بیان کرده است که به دنبال قدرت یافتن فلسطین بر اساس همان مرزهای اولیه‌اش در سال 1967 است.

 

در این سال رژیم صهیونیستی کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی را به اشغال خود درآورد./994/ب102/د

ارسال نظرات