۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۴۷۰۳۳
در پی قتل سه دانشجوی مسلمان؛

اندیشمند شیعه مصر خواستار شکایت از رییس جمهور آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر، آمریکا را مسؤول کشتار مسلمانان در این کشور دانست و خواستار شکایت از رییس جمهور آمریکا شد.
طاهر الهاشمي دبير اتحاديه آل البيت مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید طاهر الهاشمی، اندیشمند شیعه مصر و عضو مجمع اهل بیت (ع)، امروز طی پیامی به قتل 21 تن از مسیحیان این کشور در لیبی واکنش نشان داد و تأکید کرد: جریان‎های تروریستی و تکفیری بدون قتل و عام و ریختن خون انسان‎های بی‎گناه نمی‎توانند زندگی کنند. کشتن انسان به شغل روزمره آنان تبدیل شده است.


وی به بازماندگان 21 تن از قربانیان مسیحی مصر تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: اقدامات لازم را برای آزاد سازی مسیحیان مصری که از سوی جریان‎های تروریستی بازداشت شده‎اند، هرچه سریعتر انجام شود.


الهاشمی در بخشی دیگری از سخنان خود به قتل سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی آمریکا اشاره کرد و افزود: دولت آمریکا به طور قطع مسؤول کشتار سه دانشجوی مسلمان در خاک کشورش است. آمریکا باید از مسلمانان محافظت کند.


وی ادامه داد: بدون شک دستگاه اطلاعاتی آمریکا با قاتل این سه دانشجوی مسلمان همدست است.


این اندیشمند مصری، آمریکا را از عاملان اصلی ترویج اسلام هراسی در جهان خواند و تصریح کرد: آمریکا درپی گسترش اسلام هراسی در کشورهای منطقه مطابق با افکار نژاد پرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.


وی از حکومت مصری و سوریه خواست که علیه بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا به دلیل تحریک، اهمال و همراهی کردن در قتل سه جوان مسلمان آمریکایی به دادگاه جنایی شکایت کنند.

 

گفتنی است دیه شادی برکت 23 ساله، یاثور محمد ابوسلها، همسر 21 ساله وی و راضان محمد ابوسلها، خواهر 19 ساله وی هر سه دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی بودند که روز چهارشنبه با شلیک گلوله به قتل رسیدند.

 

مرد مسلحی که این سه دانشجوی مسلمان را به قتل رساند کریج استفان هیکس 46 ساله است که پس از به قتل رساندن سه دانشجوی مسلمان خود را تحویل پلیس داد.

 

با وجود آن که حادثه قتل سه دانشجوی مسلمان دانشگاه کارولینای جنوبی در ساعت 5 بعد از ظهر اتفاق افتاد اما رسانه های گروهی آمریکا و سایر کشورهای غربی تا ساعت ها از پوشش خبری این حادثه خودداری کردند./994/ب902/د

ارسال نظرات