۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۴۰۱

آیت الله قبلان اعدام 21 مسیحی مصری در لیبی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکومیت اعدام 21 کارگر مسیحی مصری از سوی شاخه داعش در لیبی، تاکید کرد: تکفیری‌ها مزدوران رژیم صهیونیستی هستند که وحدت کشورهای اسلامی را هدف قرار داده‌اند.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در بیانیه ای که امروز در محکومیت اعدام 21 مسیحی مصری در لیبی منتشر کرد، تاکید کرد که این جنایت وحشیانه که با همه ارزش‌های انسانی و آموزه‌های اخلاقی و دینی متناقض است.

 


وی این اعدام این مسیحیان مصری را اقدامی نژاد پرستانه و کینه توزانه دانست و اظهار داشت: قتل مردم بی‌گناه با هیچ دین و مذهبی سازگار نیست و به دور از منطق اخلاقی است.
 

 

این عالم لبنانی افزود: قتل و شکنجه انسان‌های بی‌گناه تکفیری‌ها را از دایره انسانیت خارج کرده است.
 

 

آیت الله قبلان با تأکید بر لزوم خشکاندن منابع مالی تروریسم و تحت فشار قرار دادن گروه‌های تکفیری، گفت: جهان اسلام و کشورهای عربی باید با هوشیاری نسبت به وضعیت فوق العاده کنونی و با کنار گذاشتن اختلافات خود به مقابله با تکفیر و تندروی بپردازند. تکفیری‌ها مزدوران رژیم صهیونیستی در منطقه هستند که وحدت جهان اسلام را هدف قرار داده‌اند.
 

 

وی در پایان ضمن تسلیت اعدام مسیحیان مصری به کلیسای قبطی‌های مصر و  مردم این کشور، با خانواده کشته شدگان ابراز همدردی کرد./983/ب903/ک
 

ارسال نظرات