۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۷۶۰۷
اسوشیتد پرس گزارش داد:

هدف از مانور مشترک مصر و عربستان عقب نشاندن انصار الله است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داد که کشورهای عربی به دنبال اتخاذ واحد در برابر قدرت گرفتن یک جریان شیعی در یمن هستند.
مصر و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از خبرگزاری "اسوشیتد پرس"، ائتلاف مصر با کشورهای خلیج فارس به تبادل منافع می‌اندیشد. عربستان سعودی، امارات و کویت با سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری در مصر در پی نجات اقتصاد این کشور بوده و در مقابل از مصر می‌خواهند که برای حفاظت کشورهای خلیج فارس در برابر داعش ایستادگی کند و همچنین برای تامین کادر نظامی این کشورها نیروی انسانی ارسال کند.

 

این خبرگزاری در ادامه به وضعیت کنونی مصر اشاره کرد و نوشت: مصر از سویی به مقابله با افراط پرداخته  و  از سوی دیگر به انعقاد ائتلافی با کشورهای عربی و در راس آنها عربستان سعودی می‌پردازد که در خلال آن باید با این کشورها در حراست از مرزهایشان همکاری کند.

 

در حال حاضر نیروهای مصری در مرزهای عربستان سعودی مستقر شده اند تا از این کشور در برابر اقدامات احتمالی داعش دفاع کنند و امنیت مناطق مرزی این کشور را تامین کنند.


اسوشیتد پرس به مساله یمن نیز اشاره و تصریح کرد: کشورهای عربی در پی اتخاذ موضع مشخصی در برابر یمن هستند و اینکه یک قدرت شیعی در یمن زمام امور را دردست گرفته برای این کشورها ناامید کننده است.
در همین زمینه فرماندهان نظامی مصر در مرز مشترک عربستان و یمن مستقر هستند تا تمام اقدامات صورت گرفته در مناطق مرزی را زیر نظر داشته باشند.


مصر، غرب را توجیه کرده است که باید یک جبهه قوی در لیبی برابر داعش تشکیل شود و همسایگان غربی مصر در این زمینه مصر را یاری می‌کنند؛ چراکه داعش برای این کشورها و به ویژه مسیحیان مقیم مصر تهدیدی جدی به حساب می‌آید./1321/
ب902/ک

ارسال نظرات