۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۱۳۳

سمینار اسلام و تحقیقات علمی در دانشگاه علامه اقبال پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه علامه اقبال لاهوری پاکستان به منظور ترغیب دانشجویان خود به اثبات حقایق دین اسلام با استفاده از مطالعات علمی اقدام به برگزاری سمیناری تحت عنوان اسلام و تحقیقات علمی نمود.
دانشگاه علامه اقبال در پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه علامه اقبال لاهوری پاکستان به منظور ترغیب دانشجویان خود به اثبات حقایق دین اسلام با استفاده از مطالعات علمی اقدام به برگزاری سمیناری تحت عنوان اسلام و تحقیقات علمی نمود.
 
هدف از برگزاری این سمینار که به همت دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه علامه اقبال پاکستان تشکیل شد ایجاد ارتباط میان دانش اسلامی و آخرین دستاوردهای علمی در حوزه های مطالعاتی مختلف عنوان شد.
 
پروفسور محیی الدین هاشمی، یکی از علمای مسلمان پاکستان یکی از سخنرانان حاضر در این سمینار بود که به ارائه تحلیلی در مورد روش شناسی اثبات حقایق تغییرناپذیر اسلام به وسیله تحقیقات علمی پرداخت.
 
این دانشمند مسلمان پاکستانی در سخنان خود به معرفی مفهوم اجتهاد در اسلام پرداخته و تاکید کرد: دین اسلام برای تمامی زمان ها است و می تواند نیازهای شرایط متغیر زمانی را نیز برآورده سازد.
 
شاهد صدیقی، یکی دیگر از دانشمندان پاکستانی مسلمان حاضر در این کنفرانس بود که به ایراد سخنرانی برای دانشجویان و محققان حاضر در دانشگاه علامه اقبال پرداخت.
 
شاهد صدیقی با بیان این کهدین اسلام و تحقیقات علمی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند تاکید کرد که نباید در این مورد دچار اشتباه و کجفهمی شد./990/ب903/ک
ارسال نظرات