۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۸۴۸۸

وزیر اوقاف مصر خواستار اتحاد دولت‎های عربی برای نابودی داعش شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر اقدامات داعش را در راستای اهداف استعمارگران و رژیم اشغالگر صهیونیست دانست و خواستار اتحاد دولت‎های عربی برای نابودی داعش شد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، طی سخنانی در کنفرانس مبارزه با تروریسم در شهر مکه عربستان، خواستار تشکیل یک ارتش مشترک عربی برای مبارزه با تروریسم شد و گفت: تنها راه حل نابودی داعش تشکیل ارتش متحد عربی است.
جریان‎های تروریستی در راستای اهداف کشورهای استعمارگر و رژیم اشغالگر صهیونیستی فعالیت می‎کنند.


این عالم مصری فعالیت‎های جریان‎های تروریستی را به ضرر مسلمانان خواند و تصریح کرد: تروریست‎ها با نام اسلام به جنایت در کشورهای منطقه می‎پردازند. آنها خواستار تجزیه کشورهای عربی و سلطه بر منافعشان هستند.


وی به بخشی از جنایت‎های داعش اشاره کرد و گفت: داعش معاذ الکاسبه، خلبان اردنی را به آتش کشید و 21 تن از مسیحیان مصری را مانند حیوان سر برید.


محمد مختار جمعه ادامه داد: دین مبین اسلام از اقدامات وحشیانه و غیر انسانی داعش مبراست. آنان بوی از انسانیت نبرده‎اند.


وی اقدامات داعش را در راستای ایجاد رعب و وحشت مردم دانست و خاطرنشان ساخت: انتشار افکار منحرف و تکفیری جریان‎های تروریستی در کشورهای منطقه خطری علیه جوانان محسوب می‎شود لذا علمای اسلام با حفظ اتحاد باید به روشنفکری و تصحیح عقاید مردم بپردازند.


وزیر اوقاف مصر همچنین در مصاحبه با خبرگزاری «الشرق الأوسط» اعلام کرد که 28 فوریه ( 9 اسفند ) همایشی کمیته عالی عربی ـ اسلامی برای تجدید گفتمان دینی از طریق شورای عالی کنفرانس اسلامی در سازمان اوقاف مصر برگزار خواهد شد./994/ب902/د

ارسال نظرات