۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۵۱۷
عضو هیأت کبارالعلمای مصر:

مذاکره با داعش جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق و عضو هیأت کبارالعلمای مصر به انتقاد از انتشار افکار انحرافی جریان‎های تروریستی پرداخت و گفت: قرآن و احادیث نباید بازیچه ابوبکر البغدادی شود.
علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه، مفتی سابق و عضو هیأت کبارالعلمای مصر در گفت‎وگو با برنامه شبکه عربی «سی بی سی» این کشور مذاکره با داعش را غیر جایز دانست و تصریح کرد: داعش جریانی تروریستی و دروغگوست بنابراین هیچ مذاکره‎‌‎ای بین ما و آنان صورت نخواهد گرفت.


وی افزود: داعش به مسیحیان مصری که در پناه اسلام بودند، رحم نکرد و آنان را به شکل وحشیانه ای سر برید و این درحالیست که اسلام دین رحمت و مهربانی است.


عضو هیأت کبار العلمای مصر انتصاب حدیث «بعثت بالسیف» به رسول الله (ص) را دروغ خواند و تصریح کرد: رحمت و مهربانی رسول اکرم (ص) همه موجودات جهان را دربر می‎گیرد و انتساب چنین احادیث دروغ به پیامبر اسلام(ص) صحیح نیست.


وی ادامه داد: یکی از اهداف الازهر مصر مبارزه با افکار منحرف داعش است تا احادیث و قرآن کریم بازیچه دست تروریست‎هایی مانند ابوبکر البغدادی نشود.


مفتی سابق مصر درباره تشکیل دولت اسلامی از سوی داعش گفت: نبوت و رسالت پیامبر اکرم (ص) به پایان رسیده است لذا تشکیل دولت اسلامی و دینی از سوی گروهک تروریستی داعش که ادعای ادامه رسالت نبی اکرم (ص) را دارند، دروغی آشکار است./994/ب902/د

ارسال نظرات