۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۴۸۵۵۱

کتاب «لولیتا» از طریق مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر انتشار کتاب «لولیتا» جوابیه‌ای را منتشر کرد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر انتشار کتاب «لولیتا» جوابیه‌ای را برای تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی منتشر کرد.

 

در متن این بیانیه آمده است:

 

1- این کتاب خارج از ایران و از سوی یک ناشر افغانی و بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار رسیده و از طریق مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است.

 

2- کتاب مذکور طی دو مرحله در تاریخ 16/ 12/ 1390 و 1389/8/12 از سوی دو ناشر برای کسب مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده که پس از بررسی‌های انجام شده مغایر با ضوابط نشر شناخته شده و هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کتاب داده نشده است. 

 

3- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه کتاب، پیش از این اقدامات لازم جهت جلوگیری از توزیع این کتاب را انجام داده است.

 

4- از تمامی رسانه‌های کشور درخواست می‌شود قبل از دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار بی پایه و اساس، اطلاعات لازم را از منابع معتبر کسب کنند.

 

5- معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی تلاش و همت خود را برای انتشار کتاب‌های ارزشمند به کار گرفته است و قطعا انتشار این گونه اخبار کذب خللی در اهداف پیش روی این مجموعه نخواهد داشت./998/د102/ق

ارسال نظرات