۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۸۷۲۷
عضو اتحادیه علمای شام مطرح کرد؛

حضور سرویس‎های اطلاعاتی غرب در سوریه برای گسترش فتنه مذهبی

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الوسیم دمشق، از حضور سرویس‎های اطلاعاتی غرب در سوریه برای بروز فتنه مذهبی در منطقه خبر داد.
شيخ عبدالله کتمتو روحاني فلسطيني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ عبدالله کتمتو عضو اتحادیه علمای شام و امام جماعت مسجد الوسیم دمشق در دیدار آیت الله جواد فاضل لنکرانی که بعدازظهر امروز در مرکز فقهی الاطهار قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این مرکز گفت: فقه مقارن از مسائلی است که امروزه باید در پرتو بحران فکری به آن توجه کرد، جامعه اسلامی به این مساله به شدت نیاز دارد چرا که مسلمانان دارای دشمن مشترکی هستند که می خواهد ما را محو سازد.

 

وی افزود: همه مذاهب اسلامی به پیامبر(ص) رحمت و دین انسانیت بازمی گردند اما دشمنان از هر نقطه اختلافی برای ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان هستند.

 

کتمتو با اشاره به حضور یکی از مستشرقان غربی در سوریه با هدف بررسی علت عدم انتشار مذهب احمد بن حنبل بر خلاف سایر مذاهب در این کشور، تصریح کرد: پس از مدت ها پیگیری و بررسی به این مساله پی بردیم که او به یکی از سرویس های اطلاعاتی غربه وابسته است و این کشور به برنامه ریزی برای تسلط بر این منطقه می پردازد. این کشور غربی می خواهد از عدم انتشار این مذهب برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان استفاده کرده و نشان دهد که اختلاف فراوانی میان امت وجود دارد.

 

این روحانی فلسطینی ساکن سوریه ادامه داد: مساله تعدد مذاهب به یکی از مهمترین مسائل مورد توجه طلاب علوم دینی در سوریه مواجه شده و پیشگام این مساله نیز محمد سعید البوطی بود که اختلاف میان مذاهب اسلامی و فهم نصوص را گونه ای از عوامل بازسازی فرهنگی در جهان اسلام است و اندیشه اسلامی را در سلامت قرار می دهد.

 

وی فقه مقارن را بسیار مهم توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: طلاب جدید به دلیل چالش های فراوان باید به فقه مقارن توجه داشته باشند چرا که دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که نقش مهمی در تغییر مواضع غرب داشت، در حال برنامه ریزی جهت انحراف افکار است.

 

امام جماعت مسجد الوسیم دمشق با اشاره به هراس شدید دشمنان از انقلاب اسلامی، تأکید کرد: دشمن از اینکه انقلاب اسلامی به سایر کشورها سرایت کند به شدت هراسان است و می گوید ما با انقلاب اسلامی در یک کشور مشکل داریم چه رسد به اینکه این انقلاب به سایر کشورهای نیز برسد.

 

وی ادامه داد: ما جلسات متعددی در مسجد الوسیم داشتیم و به مردم بازگو کردیم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مذهبی نیست بلکه به همه مسلمانان تعلق دارد. آریل شارون آن زمان تهدید کرد که روزی به اردوگاه یرموک حمله می کند چرا که این اردوگاه از دیدگاه اسلامی گشوده به سایران توجه دارد و از سایر مذاهب به ویژه فقه اهل بیت(ع) استقبال می کند.

 

شیخ عبدالله کتمتو تأکید کرد: حضور گسترده فلسطینیانی که اندیشه های انقلابی را به همراه دارند نیز از مسائلی است که هراس شارون را به همراه داشت و بر همین اساس بود که تلاش کردند فحشا و مواد مخدر را در این اردوگاه و سایر اردوگاه های فلسطینی گسترش دهند.

 

عضو اتحادیه علمای شام درباره فعالیت های این اتحادیه گفت: اتحادیه علمای شام بر اساس رابطه با همه مذاهب اسلامی و ایستادگی در برابر هجمه غربی تأسیس شده است، هر سازمان و جمعیتی که در برابر دشمنان غربی بایستد با آن رابطه خواهیم داشت. ما شیوه وحدت طلبانه ای را در پیش گرفته و آن را به خوبی انجام می دهیم

 

وی با اشاره به جنایت های گروه تروریستی داعش در سوریه، تصریح کرد: جنایت های داعش بر هیچ کس پوشیده نیست، عناصر این گروه هم شیعه و هم سنی و هم مسلمان و غیر مسلمانان را قتل عام می کند و همه این جنایت ها را برای فروپاشی تمدن اسلامی و وحشی نشان دادن اسلام برای جهانیان انجام می دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات