۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۴۹۰۱۱
علمای شیعه بحرین:

شیخ علی سلمان از گرانقدرترین مردان بحرین است

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین، محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را محاکمه صدای حق و عدالت توصیف کردند.
شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت کبار العلمای بحرین متشکل از آیات سید جواد الوداعی، شیخ عیسی قاسم، شیخ عبدالحسین الستری و سید عبدالله الغریفی در پیامی، ادامه بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: شیخ علی سلمان از گرانقدرترین مردان بحرین است و در اوج اخلاق و پاکی دل قرار دارد. دل وی سرشار از محبت، احترام، پایبندی به حقوق مردم، عشق به وطن، حرص به مصالح کشور، عدالت طلبی برای قشرهای مختلف ملت و فراخوان دستگاه قضایی به عدالت است و نسبت به احقاق حقوق شهروندان هیچ ابایی ندارد.

 

این هیأت از شیخ علی سلمان به عنوان الگویی انسانی، ایمانی و اخلاقی یاد کرد و افزود: محاکمه چنین شخصیتی که هر کشوری به آن نیاز دارد، با محکومیت بزرگی از سوی سازمان های حقوقی و سیاسی جهان مواجه شده و شخصیت های برجسته و معتدل نیز از این مساله به شدت انتقاد کرده اند.

 

علمای شیعه بحرین با اشاره به راهپیمایی های مستمر ملت بحرین در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان، تصریح کردند: چه کسی قرار است محاکمه شود؟ ملت، وجدان انسانی، بیداری و وجدان اسلامی، صدای حق و عدالت یا مطالبه حقوق انسانی و ملی اساسی؟

 

آنان ادامه دادند: این محاکمه از سوی همه منصفان داخلی و خارجی محکوم است و کسانی که از حق و عدالت بویی برده اند مطمئنا شیخ علی سلمان را در برابر این اتهامات باطل و بی پایه و اساس مبرا می دانند./980/ب902/د

ارسال نظرات