۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۴۹۳۲۳

تلاش زنان استرالیایی برای مقابله با اقدامات ضداسلامی

خبرگزاری رسا ـ بانوان مسلمان استرالیایی در ملبورن به دلیل افزایش حملات لفظی و فیزیکی اخیر، با برپایی یک برنامه بین دینی تلاش کردند تا نگرانی‌های خود را مطرح کنند و راه‌حل‌های امنیتی را مورد بررسی قرار دهند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهاب ایوبی، مدیر یک مهدکودک در ملبورن می‌گوید: اگر مردم درست بدانند که اسلام چیست، خواهند فهمید که هیچ ارتباطی میان اسلام و آن چیزی که در رسانه‌ها نشان می‌دهند وجود ندارد.


مسلمانان ملبورن به ویژه بانوان محجبه در ماه‌های اخیر در معرض حملات متعددی قرار گرفته‌اند.


از این رو،  کلیسای متحده ملبورن یک کارگاه آموزشی بین دینی برگزار می‌کند که بانوان مسلمان بتوانند نگرانی‌های خود را مطرح و با نیروهای پلیس، وکلا و اعضای گروه‌های دینی راه‌حل‌های امنیتی در برابر این حملات بررسی کنند.


ملانی شلیگر، عضو امداد حقوقی ویکتوریا عنوان کرد: بسیاری از مسلمانان حتی نمی‌دانند که اهانت‌هایی که در خیابان به آن‌ها می‌شود، جرم است و آن‌ها حق شکایت دارند.


وی از مسلمانان خواست که همه حوادث دینی و نژادپرستانه را به پلیس گزارش دهند تا رسیدگی‌های لازم انجام شود.


لیدیا شلی، وکیل استرالیایی می‌گوید: تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا به خاطر اظهار سخنان تحریک‌آمیز مسبب افزایش حملات علیه مسلمانان در هفته‌های اخیر است.


مسلمانان بیش از 200 سال است که در استرالیا زندگی می‌کنند و حدود 2 درصد جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات