۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۳۶۰

تظاهرات در مخالفت با تحرکات گروه ضد اسلامی در انگلستان

خبرگزاری رسا ـ روز شنبه در مخالفت با اولین حضور گروه نژادپرست و اسلام ستیز پگیدا در انگلستان، تظاهراتی با حضور اقشار مختلف در شهر نیوکاسل برگزار خواهد شد.
اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا، روز شنبه طرفداران گروه پگیدا برای اولین بار در انگلستان تظاهراتی را سازماندهی کرده اند. این اولین حضور این گروه نژادپرست و اسلام ستیز در انگلستان است.
 
قرار است تظاهرات دیگری در مخالفت با این گروه با حضور اقشار مختلفی نظیر اعضای پارلمان، گروه های ضد نژادپرستی، اتحادیه های محلی و طرفداران تیم نیوکاسل برگزار شود.
 
ویمن بنت از سازمان اتحاد علیه فاشیسم در این رابطه گفت: این سازمان و سازمان اتحاد نیوکاسل تظاهرات بزرگی را با حضور اقشار مختلف از فرهنگ ها و مذاهب گوناگون، با حمایت مقامات محلی ترتیب داده اند.
 
به اعتقاد چی اونورا، نماینده نیوکاسل در پارلمان انگلستان این تظاهرات مردم منطقه را علیه نژادپرستی متحد خواهد کرد.
 
 وی افزود: گروه پگیدا مسلمانان ساکن در نیوکاسل را هدف گرفته است. اسلام هراسی به هرشکل درست نیست. نژادپرستی به هر نوعی غلط است. ما باید با آن مبارزه کرده و این امر را تقبیح کنیم. وقتی در این مهم موفق خواهیم بود که مقامات کشوری را با خود همراه ببینیم.
 
وی در ادامه گفت: هدف ما زندگی مسالمت آمیز طرفداران همه عقاید در کنار هم است. اما هدف آن ها (طرفداران پگیدا) گسترش نفرت، تعصب و تفرقه است. فردا همه خواهند دید که پیام ما رساتر و فراگیر تر خواهد بود.
 
این تظاهرات قرار است فردا شنبه ساعت 10:30 به وقت محلی برگزار شود. یکی از مقامات پلیس گفت دو طرف تظاهرات قول به مسالمت آمیز بودن تظاهرات داده اند با این حال پلیس به حال آماده باش درآمده است.
 
خاطرنشان می شود گروه پگیدا (سرواژه آلمانی جمله اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب)، جنبشی سیاسی در درسدن آلمان است و در سال 2014 توسط لوتز باخمان مدیر یک آژانس روابط عمومی در درسدن، تاسیس شد. این جنبش از اکتبر 2014 بطور پیگیر درحال سازماندهی تظاهرات عمومی در برابر آنچه آن را اسلامی شدن جهان غرب می‌نامد، است./847/ب901/ک
ارسال نظرات