۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۳۶۵

آیت الله مدرسی خواستار انتفاضه‎ای ملی و همه جانبه علیه داعش شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر کربلا، انتفاضه عمومی ملت عراق علیه تروریست‎های داعش را خواستار شد.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در جمع طلاب و زائران، از ملت عراق خواست انتفاضه همه جانبه ای علیه تروریست های داعش بپا کنند.

 

وی گفت: ملت عراق اعم از پیر و جوان و عالم و بازرگان و قشرهای مختلف باید انتفاضه جدیدی نظیر انتفاضه شعبانیه سال 1991 علیه داعش بپا کنند. البته عراقی ها در ماه شعبان سال گذشته نیز پس از فتوای جهاد مرجعیت انتفاضه ای رخ دادند.

 

آیت الله مدرسی بر ناکامی توطئه های صهیونیستی از سوی ملت عراق تأکید کرد و افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان تروریسم در عراق ضربات سهمگینی از سوی نیروهای بسیج مردمی و سایر گروه های مقاومت متحمل خواهند شد. به حامیان داعش یادآور می شوم که ملت عراق به هیچ وجه سر تعظیم فرود نمی آورد چرا که به ارزش های ائمه اطهار(ع) پایبند بوده و شعار «لبیک یا حسین» را بر زبان جاری می سازد.

 

این عالم عراقی همچنین دولت های ظالم منطقه را به پایان ظلم و ستم فراخواند و تصریح کرد: نظام های حاکم به ویژه بحرین باید به ظلم و ستم علیه ملت ها پایان داده و از سلب تابعیت شهروندان خودداری ورزد.

 

وی خطاب به این حاکمان گفت: به قتل و شکنجه و حبس ملت خود پایان دهید و در صدور احکام قضایی عادل باشید و شیوه های وحشی گرانه را ترک کنید چرا که تنها خشونت متقابل را به همراه دارد.

 

آیت الله مدرسی از پیروزی های بدست آمده از سوی حزب الله لبنان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: صهیونیست ها در دهه 80 میلادی بخش هایی از لبنان را با قتل و جنایت اشغال کردند تا به برکت خون شهدای مظلوم، مردانی مستحکم با قدرت و اراده ای مثال زدنی در برابر رژیم صهیونیستی بایستند. رژیم اشغالگر مطمئنا در این روزها که سالگرد اشغال لبنان است هزاران بار از این اقدام خود ابراز پشیمانی می کند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به توطئه چینی علیه ملت یمن و مصادره انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت که دشمنان درصدد تکرار تجربه سوریه و لیبی در این کشور هستند./980/ب901/د

ارسال نظرات