۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۹۶۵۷

برپایی تظاهرات در غزه در اعتراض به تروریست خواندن حماس از سوی مصر

خبرگزاری رسا ـ شهروندان غزه طی تظاهراتی به تروریست خواندن حماس از سوی دادگاهی در مصر واکنش نشان داده و خواستار بازپس گیری حکم دادگاه شدند.
تظاهرات در حمايت از حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گنجاندن نام جنبش حماس در لیست گروه های تروریستی از سوی دادگاه مصر با واکنش این جنبش و برگزاری تظاهرات از سوی پیروان آن در غزه مواجه شد.

 

تظاهرات کنندگان خواستار بازپس گیری حکم صادره علیه حماس شدند و خاطرنشان ساختند که تروریست خواندن حماس به زیان مصلحت ملی مصر است و این گونه اقدامات سبب تغییر معادلات منطقه و دشمنی میان برخی از جریان بین المللی می‎شود.

 

آنان تصریح کردند: دادگاه مصر به جای محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه جریان‎های مقاومت و حماس موضع گیری می‎کند.

 

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار حمایت مردم مصر از جریان‎های مقاومت و محکوم کردن چنین اقداماتی شدند.

 

یحیی موسی عضو حماس در مجلس فلسطین نیز روز گذشته در گفت‎و گوی تلفنی با شبکه تلویزیونی العالم، صدور این حکم را اقدامی دیوانه وار خواند و تصریح کرد که این اقدام دادگاه نمی تواند تصمیم کشور مصر باشد زیرا کسانی که از این تصمیم سود می برند، صهیونیست‎ها هستند.

 

وی افزود: افرادی با فریب و نیرنگ خود را در دستگاه قضایی مصر جا داده اند که عناصر صهیونیستی هستند و به نفع رژیم اشغالگر کار می کنند وگرنه عقل و منطق هرگز صدور چنین حکمی را حتی در خواب و خیال هم تایید نمی کند زیرا جنبش حماس ضامن امنیت مصر و سایر کشورهای عربی و اسلامی است و این حکم نه به ضرر جنبش حماس که به ضرر مصر است.

 

یحیی موسی افزود: این تصمیم کاملا بی ارزش و بی معناست و لکه ننگی در مواضع عربی مصر به شمار می آید و نقش سیاسی این کشور را تخریب می کند؛ اما عملا هیچ اثری روی قضیه فلسطین یا جنبش حماس ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم جنایت های اشغالگران علیه غزه را مشروعیت می بخشد و حاکی از وخامت اوضاع دستگاه دیپلماسی مصر دارد که اگر این حالت برطرف شود مصر دوباره می تواند به جایگاه ممتازی که در میان کشورهای عربی داشت، باز خواهد گشت.

 

گفتنی است که دادگاه امور فوق العاده مصر روز گذشته با صدور حکمی جنبش فلسطینی حماس را یک سازمان تروریستی قلمداد کرد. این دادگاه یک ماه قبل نیز، گردان های قسام شاخه نظامی حماس را با صدور حکمی مشابه، گروه تروریستی نامیده بود.

 

بر اساس این حکم هر فرد یا گروه منتسب به جنبش حماس یا شاخه نظامی آن در داخل مصر تروریست شناخته خواهد شد./994/ب902/د

ارسال نظرات