۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۸۹۰

۹۲ درصد ونزوئلایی‌ها دخالت آمریکا در کشورشان را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ بر اساس نتایج اعلامی مؤسسه نظرسنجی و تحقیقاتی «اینترلاسز»، ۹۲ درصد مردم ونزوئلا دخالت آمریکا در امور کشور خود را محکوم کردند.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی مؤسسه نظرسنجی و تحقیقاتی «اینترلاسز» بین 6 و 12 فوریه سال جاری (17 بهمن تا 23 بهمن 93) از 1300 مصاحبه‌شونده ونزوئلایی، 92 درصد از مردم ونزوئلا دخالت آمریکا در امور داخلی کشور خود را محکوم کردند.

 

نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه «اینترلاسز» نشان داد که 92 درصد از مردم ونزوئلا مخالف دخالت و تهاجم‌گری آمریکا در کشور خود هستند.

 

«اینترلاسز» نشان داد: بیش از 60 درصد از پاسخ‌دهندگان، معتقدند که دولت آمریکا نباید درباره امور داخلی ونزوئلا اظهار نظر کند و همچنین مخالف تحریم‌های اعمال شده از سوی «واشنگتن» علیه مقامات ونزوئلایی هستند.

 

«اینترلاسز» با تمرکز بر برداشت و درک مردم ونزوئلا درباره سیاست خارجی آمریکا در ونزوئلا، تاکید کرد که سال گذشته، «واشنگتن» حدود 103 سند و مدرک مداخله‌جویانه علیه «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) منتشر کرد و از آغاز سال 2015 تاکنون نیز 65 سند این چنینی شناسایی شده است.

 

«نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا نیز حمایت آشکار آمریکا از راست‌گرایان افراطی ونزوئلا در اجرای برنامه‌هایشان برای بی‌ثبات ‌کردن این کشور را محکوم کرد./994/ب103/د

ارسال نظرات