۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۱۱۸
الازهر مصر:

اعضای داعش تفاوتی با خوارج دوران علی بن ابی‌طالب ندارند

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی الازهر مصر خواستار نابودی تروریسم شد و خاطرنشان ساخت کشتار اعضای داعش بر حاکمان کشورهای اسلامی واجب است.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر، امروز طی بیانیه‎ای اقدامات داعش را به ضرر همه کشورهای جهان خواند و خاطرنشان ساخت: داعش با اقدامات تروریستی و منحرف خود امنیت کشورهای اسلامی را با خطر مواجه کرده است.

 

الازهر مصر تصریح کرد: جوانان ستون امت اسلامی هستند که تروریست‎ها آنان را به سمت گمراهی جذب می‎کنند.

 

در این بیانیه آمده است: داعش در حالی ادعای مسلمان بودن می‎کند که دین مبین اسلام از آن‎ها مبرا است. جوانان باید مراقب حیله و نیرنگ‎ جریان‎های تروریستی و دعوت آنان باشند. داعش با هیچ کدام از تعالیم دینی آشنان نیست و فقط زیر پرچم اسلام به جنایت می‎پردازد.

 

الازهر، اعضای داعش را خوارج و یاغی خواند و ادامه داد: قتل عام اعضای داعش بر حاکمان کشورهای اسلامی واجب است. آنان باید امنیت را برای مردم تامین و شر داعش را از کشورهای اسلامی کم کنند.

 

در این بیانیه نوشته شده است: اعضای داعش تفاوتی با خوارج زمان علی بن ابی طالب (ع) ندارند. خوارج، ایشان را کافر خواندند همان طور که اصحاب پیامبر اکرم (ص) را خارج از شریعت اسلامی دانستند.

 

 الازهر اقدامات داعش را سبب مخدوش شدن چهره اسلام خواند و تصریح کرد: جنایت‎های داعش در کشورهای اسلامی سبب مخدوش شدن چهره اسلام و تنفر مردم جهان از این دین الهی شده است.

 

الازهر از علما، جوانان و همه مراکز اسلامی خواست برای مقابله با اقدامات داعش با یکدیگر متحد شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات