۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۰۳۲۳
اندیشمند اندونزیایی در گفت‌وگو با رسا:

دلارهای نفتی عربستان صرف تربیت تکفیری‌ها در اندونزی می‌شود/ لزوم مقابله الازهر با مفتی‌های فتنه‎گر سعودی

خبرگزاری رسا یکی از اندیشمندان اندونزی با انتقاد از اقدامات مفتی‌های عربستان سعودی در حمایت از گروه‌های تکفیری، گفت: دلارهای نفتی عربستان سعودی صرف تربیت تکفیری‌ها در اندونزی می‌شود.
محمد بن علوي، از شخصيت‌هاي شيعه اندونزي



محمد بن علوی از شخصیت‌های شیعه اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تأکید براینکه هدف از افزایش تحرکات جریان‌های تکفیری در جهان اسلام فراموش کردن مسأله فلسطین است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا با سوء استفاده از اقدامات تکفیری‌ها به دنبال بی تفاوتی جهان اسلام نسبت به آزادسازی قدس وسرزمین‌های اشغالی هستند.

 


وی افزود: گروه‌های تکفیری با تغییر مفاهیم مقدس اسلامی جهاد و شهادت، جوانان را گمراه می‌سازند و از انگیزه های دینی آنان در راه های غیر مشروع استفاده می‌کنند.

 


محمد بن علوی به شرایط اندونزی و دوستی اهل سنت و شیعیان در این کشور اشاره و تصریح کرد: تکفیری‌ها در حالی مدعی هستند که نماینده اهل سنت هستند که هیچ سنخیتی با آنان ندارند. رفتار اغلب اهل تسنن در اندونزی و سایر کشورهای اسلامی مسالمت آمیز و معتدل است. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که داعش در عراق و سوریه به جز اقلیت‌های مذهبی، اهل سنت را نیز هدف قرار داده است.

 


نظام آموزشی برخی کشورها مبتنی بر عقاید تندرو وهابیت است

 


وی بر لزوم مقابله سیاسی و فرهنگی با گروه‌های تکفیری علاوه بر مقابله نظامی تأکید و تصریح کرد: برخی از مذاهب مانند وهابیت در کتاب های آموزشی خود، خون پیروان سایر مذاهب را مباح دانسته و اجازه قتل آنان را صادر می‌کنند که این امر باید متوقف شود. نباید اجازه داد که نسل جدیدی از تکفیری‌ها در مدراس کشورهای اسلامی تربیت شوند.

 


این شخصیت اندونزیایی گفت: از سوی دیگر باید در راستای ترویج اعتقادات معتدل و صحیح اسلامی در بین مسلمانان تلاش مضاعفی را به کار گرفت.

 


300 جوان اندونزیایی در چند سال گذشته به گروه‌های تکفیری پیوسته‌اند

 


وی با بیان اینکه بیش از 300 جوان اندونزیایی در چند سال اخیر برای نبرد با حکومت بشار اسد به سوریه سفر کرده و به عضویت گروه‌های تکفیری درآمده‌اند، گفت: جریان های تکفیری در اندونزی با پشتیبانی دلارهای نفتی عربستان سعودی تحرکات بسیاری را دارند. عربستان با صرف پول های هنگفت در این کشور در صدد تربیت نسل جدید وهابی و تکفیری در اندونزی است.

 


محمد بن علوی خواستار مقابله الازهر و سایر نهادهای دینی جهان اسلام با مفتی‌های فتنه گر عربستان سعودی شد و اظهار داشت که مفتی‌های سعودی برخلاف ادعاهای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم عملا در حمایت از گروه‌های تکفیری تلاش می‌کنند./983/ب911/ک

ارسال نظرات